آموزش مراحل طراحی سایت
ساختن یک وبسایت از ابتدا میتواند کاری دلهرهآور به نظر برسد. ممکن است تحت تأثیر همه وظایف و ملاحظات درگیر باشید. حتی ممکن است هنوز فکر کنید که در وهله اول از کجا شروع کنید. و همه ما میدانیم که زمانی که مشتریان شما مطمئن نیستند که میخواهند با چه چیزی شروع کنند، سختتر است. با این حال، این کار ترسناک میتواند با یک فرآیند خوب برنامهریزی شده ساده شود. در این مقاله مراحل طراحی سایت را با هم بررسی میکنیم.
چگونه از ابتدا یک وبسایت بسازیم؟
قبل از ساختن وبسایت مشتری خود، جنبههای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و ایجاد کنید تا ساخت و طراحی کامل وبسایت به آنها ارائه شود. بیایید آنها را بررسی کنیم.
تعیین اهداف وبسایت شما
جمعآوری محتوای مشتری شما
تحقیق در مورد رقابت شما
انتخاب سازنده وبسایت شما
امنیت هاست شما
انتخاب نام دامنه شما
انتخاب الگوی خود در مقابل شروع از ابتدا
پوشش اصول سئوی شما
افزایش ساختمان وبسایت شما
-
اهداف وبسایت را تعیین کنید
یکی از مراحل طراحی سایت تعیین اهداف وب سایت است. اول از همه، شما باید اهداف کلیدی مشتری خود را درک کنید. وبسایتها به دلایلی وجود دارند و این دلیل اصلی باید تمرکز اصلی هر عنصر از هر صفحه باشد. اگر اهداف مشخص نباشد، وبسایت در نهایت شکست خواهد خورد.
هنگامی که آن تمرکز اصلی ایجاد شد، میتوانید ایده بسیار واضحتری از طرح و شکل وبسایت داشته باشید و به شما امکان میدهد مواردی مانند:
انواع صفحات: به چه نوع صفحاتی نیاز دارید؟ به عنوان مثال، صفحات محصول، صفحات نمونهکارها، فرمهای تماس و غیره.
نوع محتوا: آیا سایت بصریتر خواهد بود یا شاید بیشتر آموزنده و متن محور باشد؟
قابلیت فنی: آیا ویژگیهای توسعهیافته دیگری وجود دارد که باید ادغام شوند؟ و چگونه ممکن است این روی سرعت سایت و عملکرد کلی تأثیر بگذارد؟
این اولین گام برای هر آژانسی است که میخواهد طراحی و توسعه وبسایت را در ارائه خود بیاورد. این باعث میشود که کل فرآیند از ساخت خود گرفته تا مدیریت مشتری و ارتباطات بهآرامی اجرا شود.
-
محتوای مشتری خود را جمعآوری کنید
یکی از مواردی که اغلب میتواند روند ساخت یک وبسایت را کند کند، دریافت اطلاعات از مشتری است. یک راه عالی برای دور زدن آن، فعال بودن است. به جای اینکه منتظر بمانید تا مشتری جزئیاتی را که برای وبسایت برند یکپارچه هستند ارسال کند، آنچه را که نیاز دارید را در یک فرم آسان برای پر کردن آنها ارسال کنید.
-
تحقیقات رقیب: آنها چه میکنند؟
درک آنچه که رقبا از نظر طراحی و توسعه انجام میدهد مهم است. درست مانند انجام تحقیقات رقبا برای درک، آیا سایر بازیکنان در زمینه شما ساختار یافته و کار میکنند.
هنگام تحقیق در مورد رقابت، تجزیه و تحلیل آن از دو دیدگاه مختلف ضروری است:
خواننده
موتور جستجو
خواننده/مشتری میخواهد چه چیزی را ببیند؟
در ابتدا، متوجه خواهید شد که مخاطبان هدف میخواهند در صفحاتی که میسازید ببینند. رقبای باسابقه برای جمعآوری این اطلاعات مفید هستند زیرا آنها سالها برای تولید خروجی خود وقت داشتهاند.
هنگام کاوش در سایتهای رقبا، به موارد زیر توجه کنید:
انواع صفحات(به عنوان مثال خدمات، وبلاگ، درباره و غیره)
استفاده از تصویر/فیلم
طول کپی در صفحات
عناوین و سرصفحهها
استفاده از کلمه کلیدی
ادغام رسانههای اجتماعی
سایر ویژگیها(توصیهها، چت زنده و غیره)
شما متوجه خواهید شد که مشتریان در صنعت شما چگونه با وبسایتها تعامل میکنند و سایت خود را بر این اساس میسازند.
موتور جستجو چه چیزهایی را جستجو میکند؟
گوگل جایی است که اکثر کاربران نهایی تحقیقات خود را انجام میدهند که در نهایت آنها را به وبسایت میآورد. بهینهسازی برای موتورهای جستجو(SEO) تمرینی برای عملکرد بهتر سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.
ساختار رتبهبندی گوگل که تصمیم میگیرد کدام صفحات در بالای یک صفحه تحقیقاتی خاص نشان داده شود، با در نظر گرفتن کاربران ساخته شده است – آنچه مشتری میخواهد همان چیزی است که گوگل میخواهد. با این وجود، نادیده گرفتن آنچه که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند نیز مهم است.
بهترین راه برای ساختن وبسایت خود با در نظر گرفتن موتورهای جستجو این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و در صفحه نتایج جستجو به سمت پایین صفحه بروید. شما میتوانید هدف کاربر از عبارت جستجو و ویژگیهای مهم و موضوعات رتبهبندی صفحه را تعیین کنید، و به شما این امکان را میدهد که صفحاتی را در اطراف آن در وبسایت مشتری خود ایجاد کنید.
-
سازنده وبسایت را هوشمندانه انتخاب کنید
بیشتر مردم در واقع سایتی را از ابتدا نمیسازند – شما هم نباید! مگر اینکه بخواهید کدنویسی را یاد بگیرید، یعنی!
مردم برای شروع از وبسایتسازهای ساده و در عین حال قدرتمند استفاده میکنند. بیایید ببینیم که چگونه باید خود را انتخاب کنید.
ویژگیها و جنبههای اصلی که باید در هنگام یافتن سازندگان وب سایت مناسب برای شما و مشتریان خود در نظر بگیرید عبارتند از:
- کاربرپسند بودن: سازنده وبسایت از دانش شما چه میخواهد، و مهمتر از همه، آیا تواناییهای شما را منعکس میکند؟ آیا مشتری شما در مدیریت یک وبسایت مبتدی است؟ آیا پس از ساخته شدن وبسایت نیاز به ایجاد تغییرات خواهند داشت؟
قیمت: آیا برنامههای قیمتی منعکسکننده بودجه شما و انتظارات مشتری هستند؟
- زمان ساخت: آیا با زمان راهاندازی ایدهآل مشتری مطابقت دارد و آیا بازه زمانی برای شما قابل مدیریت است؟
- انتخاب گستردهای از الگوها: آیا الگوهای از پیش ساخته شدهای وجود دارد که بتوان آن را مطابق با کسبوکار و اهداف کلی مشتری شما سفارشی کرد، یا باید همهچیز را از ابتدا بسازید؟
- عملکرد(سرعت سایت و پلتفرم بهینه شده سئو): آیا سایتهایی که با پلتفرم ساخته شدهاند مطابق معیارهایCore Web Vitals عملکرد خوبی دارند؟ گوگل ارزش و اهمیت بهتری برای سایتهایی با امتیاز عملکرد خوب قائل است.
- پاسخگو: آیا وبسایت باید در همه دستگاهها واکنش گرا باشد، و آیا سازنده وبسایت از دستگاههای تلفن همراه پشتیبانی میکند؟
- White-label: آیا سازنده وبسایت باید دارای برچسب سفید باشد تا مشتریان شما بتوانند با CMS و ابزارهای همکاری تیمی تعامل داشته باشند؟
- سهولت استفاده: نیاز دارید که سازنده وبسایت خود چقدر ساده باشد؟ امروزه، بسیاری از سازندگان وبسایت به سادگی ارائه کشیدن و رها کردن ابزارک ها و محتوا در مناطق مختلف صفحه هستند.
- انعطاف طراحی: به چه مقدار محتوای قابل تنظیم نیاز دارید؟ به عنوان مثال، Duda Flex انعطافپذیری کامل را برای قرار دادن همهچیز در دستان خود ارائه میدهد.
- ادغام با ابزارهای شخص ثالث: آیا میتوانید ابزارهای شخص ثالث مانند PayPal، Google Analytics و Mapbox را ادغام کنید.
- تنوع ویجتها/ویژگیها: چه ویجتها و ویژگیهای دیگری را میتوانید ادغام کنید، و آیا این با آنچه که مشتری بالقوه و موتور جستجو از مشتری شما به دنبال آن هستند، مطابقت دارد؟
- زمان تعمیر و نگهداری: هر چند وقت یکبار به تعمیر و نگهداری نیاز است، و آیا سازنده وبسایت دسترسی سریع و سهولت استفاده را ارائه میدهد؟
احتمالاً مشتریان بالقوه زیادی در اطراف شما وجود دارند که به یک وبسایت نیاز دارند. اگر این روند را دوست دارید، سایتهایی را برای آنها در نظر بگیرید! این یک تجارت زیبا و پرسود است.
این را هم بخوانید: مزایای داشتن وب سایت
-
مطمئن شوید که میزبانی دارید
طراحی و ساخت یک وبسایت از ابتدا عالی است، اما باید خودتان آن را میزبانی کنید یا یک شرکت میزبان این کار را برای شما انجام دهد تا در دسترس مشتریان باشد.
-
انتخاب یک نام دامنه
انتخاب نام دامنه بخش مهمی از مراحل طراحی سایت است. به طور طبیعی، مشتری شما باید در این مورد نظر زیادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که نمیتوانید تخصص و راهنمایی خود را ارائه دهید. شما این فرصت را خواهید داشت که یک نام دامنه رایگان انتخاب کنید یا یک نام ثبت کنید، اما هنگام ساخت یک وبسایت برای یک تجارت یا مشتری، تقریباً همیشه بهتر است که یک نام دامنه را ثبت کنید.
-
طرحبندی وبسایت را انتخاب کنید: از یک الگو استفاده کنید یا از ابتدا شروع کنید
یکی از مزایای استفاده از سازندگان وبسایت برای راهاندازی یک وبسایت از ابتدا این است که بسیاری از قالب های عالی در دسترس هستند که همگی با اهداف خاصی در ذهن دارند. بنابراین، چه به دنبال ایجاد یک وبسایت تجارت الکترونیک برای مشتری خود یا یک وبلاگ مسافرتی باشید، احتمالاً یک نقطه شروع خواهید داشت.
-
بهینهسازی موتور جستجو را اصولی انجام دهید
یکی دیگر از مراحل طراحی سایت که به برندسازی وب سایت کمک میکند بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. در نهایت، شما میخواهید که مشتریان بالقوه سایت مشتری شما را پیدا کنند. برای انجام این کار به صورت ارگانیک، باید مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
-
مقیاس ساخت وبسایت خود را افزایش دهید
هنگامی که ساخت یک وبسایت را انجام دادید، میتوانید با حفظ و مدیریت کارآمد آنها، به ساختن بیشتر اقدام کنید. این به مشتریان خوشحال و رشد کسبوکار شما ترجمه میشود.
میتوانید بخشهایی از وبسایت را ذخیره کرده و مجدداً استفاده کنید و رویکرد خود را سادهسازی کنید، در نهایت یک رشته به کمان آژانس خود اضافه کرده و به شما کمک میکند شهرت صادقانهای در صنعت طراحی و توسعه وبسایت ایجاد کنید.
افکار نهایی
در این مقاله مراحل طراحی سایت را به طور مختصر بررسی کردیم. روزهایی که طراحی، توسعه و میزبانی وبسایت پیشنهادات گرانقیمت و دشواری برای ادغام در خدمات شما بود، گذشته است. آسانتر از همیشه، سودآورتر از هر زمان دیگری است و میتوان آن را تا سطحی که مناسب کسبوکار شما باشد، افزایش داد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت