الگوریتم های گوگل چیست؟
الگوریتم و نظریه
اگر با بازاریابی اینترنتی همگام باشید، یا حتی به طور مرتب به دنبال اطلاعات آنلاین باشید، احتمالاً نام الگوریتم های گوگل را شنیدهاید. اما آیا تا به امروز فکر کردهاید که آنها دقیقا چه هستند؟
مأموریت Google چالشهای الگوریتمی و بهینهسازی هیجانانگیزی را در زمینههای مختلف محصول از جمله جستجو، تبلیغات، اجتماعی و زیرساخت Google ارائه میکند. اینها شامل بهینهسازی سیستمهای داخلی مانند زمانبندی ماشینهایی است که محاسبات متعددی را که هر روز انجام میشوند، و همچنین بهینهسازیهایی که بر محصولات اصلی و کاربران تأثیر میگذارند، از تخصیص آنلاین تبلیغات تا بازدید از صفحه تا مدیریت خودکار کمپینهای تبلیغاتی، و از خوشهبندی بزرگ – مقیاس نمودارها برای یافتن بهترین مسیرها در شبکه های حمل و نقل. به غیر از به کارگیری ایدههای الگوریتمی جدید برای تأثیرگذاری بر میلیونها کاربر، محققان Google با انتشار در کنفرانسها و مجلات برتر به تحقیقات پیشرفته در این زمینهها کمک میکنند.
این را هم بخوانید: سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
الگوریتم های گوگل چیست؟
اگر با بازاریابی اینترنتی همگام باشید، یا حتی به طور مرتب به دنبال اطلاعات آنلاین باشید، احتمالاً نام الگوریتم های گوگل را شنیدهاید. اما آیا تا به امروز فکر کردهاید که آنها دقیقا چه هستند؟
برای اینکه بفهمیم الگوریتم گوگل چیست، بیایید ابتدا به طور کلی الگوریتمها را بررسی کنیم. تعریف استاندارد این است: مجموعهای از قوانین برای حل یک مسئله در تعداد محدودی از مراحل.در زبان کامپیوترها، یک الگوریتم زمینه را برای انجام یک کار بسیار خاص برای کامپیوتر فراهم میکند. برای مثال، کامپیوتر ممکن است طوری برنامهریزی شود که به طور تصادفی عددی بین 1 تا 100 به دست آورد. بنابراین، متناهی است. روش دیگر برای بررسی الگوریتم این است که آن را به عنوان یک معادله ریاضی در نظر بگیریم. ممکن است از شما خواسته شود که با 4 ثانیه از عدد 100 تا 80 برعکس بشمارید. سپس میگویید: “100، 96، 92، 88، 84، 80.” اگرچه این یک نگاه ساده به یک الگوریتم است، اما به درک نسخه های پیچیدهتر کمک میکند.
الگوریتمهای گوگل مجموعهای از قوانین هستند که گوگل برای رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو به کار میبرد. سیستم پیچیده گوگل دادهها را از صفحات بازیابی میکند و به دنبال درک آنچه که جستجوگران در پی آن هستند و رتبهبندی صفحات بر پایه ارتباط و کیفیت صورت میگیرد.
الگوریتمهای گوگل از همان قانون اساسی و تعریف الگوریتمی پیروی میکنند که توضیح دادیم. به آخرین دفعهای که چیزی را در گوگل جستجو کردید فکر کنید. چه «ویدئوهای گربه ناز» یا «فروشگاههای کفش در پنسیلوانیا» را تایپ کرده باشید، موتور جستجو میلیونها نتیجه را برای انتخاب شما برگرداند.
اما چگونه تصمیم گرفت که کدام نتایج را به شما نشان دهد و به چه ترتیبی؟
گوگل الگوریتم پیچیدهای برای ارائه نتایج جستجو دارد و تغییرات نسبتاً زیادی دارد. و اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را عمومی نمیکند، در اینجا چند عنصر وجود دارد که میدانیم به طور واقعی بر توانایی صفحه برای نمایش در نتایج برای کلمات کلیدی خاص تأثیر دارند:
- ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگهای سرصفحه و توضیحات متا
- تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه
- نحوه عملکرد وبسایت در دستگاههای تلفن همراه، مانند تلفنهای هوشمند و تبلتها
- البته، اینها تنها قسمتی از ویژگیهایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبهبندی صفحات بررسی میکند. به احتمال زیاد دهها، اگر نه صدها مورد دیگر وجود دارد.
– گوگل چگونه تعیین می کند که کدام عناصر بیشترین اهمیت را دارند؟
همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را “خوانش” میکند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو میکند، تجویز میکند. سپس آن میزان عددی به نتیجه نهایی اضافه میشود. بنابراین، صفحه وب که مطلوبترین صفات را دارد به بالای رتبهبندی صفحه ارتقاء مییابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری میدهد.
این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام میشود و رتبهبندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعهدهندگان وب ویژگی هایی که در رتبهبندی صفحات در یک وبسایت یا در یک صفحه نقش دارند را، دستکاری میکنند.
بنابراین، رتبهبندیهایی که توسط الگوریتمهای گوگل تخصیص داده میشوند سیال هستند. صفحهای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول یا دهم کاهش یابد. معمولاً مشاغلی که بهینهسازی موتور جستجو یا SEO را در سایتهای خود انجام میدهند، رتبههای برتر را در اختیار دارند.
– الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟
الگوریتم اصلی گوگل برای هر جستجوی انجام شده در سایت به کار میرود، اما توسط جستجوگر شخصی سازی میشود. به عنوان مثال، فردی که “خرید کفش دوندگی” را وارد میکند، نتایج بسیار متفاوتی از کسی که “ویدئوهای گربه” را تایپ میکند، در نظر دارد.
الگوریتم برای هر جستجویی تنظیم میشود و حتی با کوچکترین تغییرات در املاء و ترتیب واژگان میتوان آن را تغییر داد. سپس نتایج به کاربر ارائه میشود و او میتواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند. باز هم، این روند به سرعت اتفاق میافتد. علاوه بر آن، نشاندهنده این است که الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گستردهای از شخصی سازی طراحی شده است. در سالهای اخیر، جستجوی گوگل به اندازهای پاسخگو شده است که وقتی یک عبارت توسط کاربر تایپ میشود، پیشنهاداتی ارائه میدهد. این نشانهای متفاوت از الگوریتم است که برای ایجاد یک منوی کشویی شخصی از پیشنهادات جستجو بر اساس تاریخچه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده میشود.
– الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟
همانطور که قبلا ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبهبندی صفحات استفاده میکند. بهترین راه برای رتبهبندی برای واژگان کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل راهی است که به گوگل بگوید یک وبسایت یا صفحه وب به یک مورد خاص میپردازد.
سالها پیش، برای بسیاری از سایتها عادی بود که محتوای خود را «کلمه کلیدی» کنند. در اصل، آنها تصور میکردند که الگوریتم گوگل فکر میکند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری نوشته شود، صفحه باید اهمیت بیشتری داشته باشد.
هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا سایتهایی را که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر میکنند و همچنین بسیاری از روشهای سئو کلاه سیاه دیگر را جریمه کند. به همین دلیل، باید از هر گونه تاکتیکی که با هدف پیشی گرفتن از موتورهای جستجو انجام میشود، اجتناب کنید. اگرچه ممکن است فوراً متوجه نشوند، اما گوگل در نهایت آنچه را که شما میخواهید انجام دهید را انتخاب میکند و رتبه شما آسیب خواهد دید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت