۶ ویژگی وبسایت شخصی موفق
ویژگی های یک وب سایت شخصی موفق
یک وب سایت شخصی قوی، کاربران را قادر میسازد تا به کارهایی که میخواهند انجام دهند برسند و تجربه کاربری روان و بدون اصطکاک(UX) را فراهم میکند. با این دستورالعملها در مورد اینکه چه چیزی یک وب سایت خوب را میسازد، بیاموزید و از نمونههای ما برای الهام بخشیدن به طراحی خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی ویژگی های یک وب سایت شخصی موفق می پردازیم.
این را هم بخوانید: مزایای داشتن وب سایت
-
هدف روشن
بدون هدف مشخص، وب سایت شما شکست خواهد خورد. و وقتی میگوئیم هدف، واقعاً در مورد “نیت کاربر” صحبت میکنیم. هدف وب سایت شما باید کمک به کاربران برای انجام کارهایشان باشد، بنابراین مطمئن شوید که وقتی صفحه شما را جستجو میکنند، نیازهای آنها و آنچه را که میخواهند به دست آورند را درک کنید.
به همین دلیل مهم است که قبل از ایجاد وب سایت، شخصیتهای مختلف محصول و نمایههای مشتری ایدهآل (ICP) طراحی کنید. اجازه دادن به کاربران برای هدایت فرآیند تصمیمگیری شما، کلید توسعه موفقیتآمیز و بهینهسازی وب سایت شما است.
هر یک از صفحات وب شما باید هدف خاص خود را داشته باشد. از خود بپرسید، “چرا کاربر به این صفحه خاص میآید؟” و هدف کاربر را در طرحبندی صفحه، محتوا و فراخوانهای اقدام(CTA) منعکس کنید.
به عنوان مثال، یک پیشنهاد ارزش واضح-مانند آنچه که Dropbox دارد- به شما کمک میکند هدف محصول یا خدمات خود را به وضوح بیان کنید.
Slack نمونه دیگری از یک سایت
هدفمند است زیرا به وضوح نشان میدهد که محصول آنها چه چیزی را ارائه میدهد و چگونه میتواند به سازمان شما کمک کند کارآمدتر و مشارکتی کار کند. آنها همچنین چندین CTA قانعکننده دارند، مانند «با فروش صحبت کنید»، «رایگان امتحان کنید» و «ثبتنام با Google».
-
محتوای با کیفیت
وب سایت شخصی شما فقط به اندازه محتوایش خوب است. بهترین وب سایتها محتوای کاربر محور را منتشر میکنند که عمدتاً برای خوانندگان آنها طراحی شده است، نه SEO. با این اوصاف، سئو میتواند و باید نقش بزرگی در شکلدهی تصمیمات محتوایی شما داشته باشد: وقتی هدف جستجوی مشتریان خود را درک میکنید، بهتر نیازهای آنها را درک میکنید. از صفحات ستونی و خوشههای موضوعی برای کاوش موضوعاتی استفاده کنید که به کاربران شما علاقهمند هستند و در عین حال ساختار محتوایی ایجاد میکند که اعتبار ایجاد میکند و به رتبهبندی در موتورهای جستجو مانند Google کمک میکند.
پستهای «خوشه موضوعی» روی یک جزء خاص از یک صفحه ستون تمرکز میکنند و اغلب یک کلمه کلیدی طولانی(یک عبارت کلیدی طولانیتر و خاصتر) را هدف قرار میدهند، در حالی که «صفحات ستونی» مروری کلی از موضوعات ارائه میدهند. بین صفحات در یک خوشه موضوعی پیوند دهید و همیشه به صفحه ستون عمیق خود مراجعه کنید.
برای مثال، وبلاگ Hotjar به گونهای طراحی شده است که برای پیمایش آسان باشد، با فیلترهایی مانند «تحقیق کاربر» و «اطلاعات آماری PX» که بازدیدکنندگان میتوانند از آنها برای یافتن محتوای دقیق موردنظر خود استفاده کنند. این ساختار به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند تا اطلاعات مربوط را پیدا، دستهبندی و پردازش کنند.
-
UX و UI برجسته از ویژگی های یک وب سایت شخصی موفق
تجربه کاربری درخشان(UX) و طراحی رابط کاربری(UI) از مهمترین قوانین و اصول طراحی وب هستند. کسبوکارهای بزرگ تجربه نهایی کاربر را از همان ابتدای فرآیند طراحی وب در نظر میگیرند. به UI به عنوان آنچه کاربران شما میبینند، و UX به عنوان احساسات و واکنشهایی که هنگام تعامل با سایت شما تجربه میکنند، در نظر بگیرید.
برای یک رابط کاربری عالی، مطمئن شوید که طراحی شما تمیز و منسجم است و از استفاده از فضای سفید نترسید. عناصر جذابی مانند فیلمها و انیمیشنها را اضافه کنید، اما مراقب باشید که کاربران را با آبنبات چشم بیش از حد غرق نکنید.
طراحی UX قوی همهچیز در مورد ایجاد یک سفر یکپارچه کاربر است. آیا سایت شما به خوبی سازماندهی شده است؟ آسان برای پیمایش؟ برای کاربران با محدودیتهایی مانند اختلال بینایی قابل دسترسی است؟ در مورد نیازهای ناوبری مشتریان خود فکر کنید و از خود بپرسید که چگونه میتوانید تجربه محصولی ایجاد کنید که به کاربران شما اجازه میدهد کاری را که میخواهند انجام دهند انجام دهند.
هنگامی که با در نظر گرفتن ناوبری آسان و شهودی وب سایت طراحی میکنید، یک محصول عالی ایجاد میکنید که مشتریان وفادار شما را جذب میکند. برای تجربه کاربری برجسته، باید عملکرد و زیباییشناسی را ترکیب کنید.
هر سایتی باید به بهترین شکل ممکن بهینه شود و در عین حال اهداف خود را محقق کند. اما بسیاری از مردم بیشتر درگیر نحوه ظاهر آن هستند در مقایسه با نحوه عملکرد آن، که بسیار شبیه خرید یک ماشین برای رنگ رنگ است، علیرغم اینکه میدانند موتور و لاستیکهای آن مناسب نیستند.
- چارلز دیمارکلز
- بنیانگذار، Demarkles Digital
-
عملکرد عالی
آنچه در پشت صحنه میگذرد به همان اندازه مهم است که کاربران میبینند، بنابراین اولویتبندی عملکرد یکی از ضروریترین بهترین شیوههای طراحی وب است که باید دنبال شود. نظارت بر وب سایت برای عملکرد عالی محصول بسیار مهم است، بنابراین به طور مرتب اشکالات و پیوندهای خراب را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل خزیدن است. حتماً بهینهسازی کنید:
سرعت بارگذاری سریع: طبق گفته Akamai، تنها دو ثانیه تأخیر در زمان بارگذاری صفحه وب، نرخ پرش را برای سایتهای تجارت الکترونیک 103 درصد افزایش میدهد – و 53 درصد از کاربران سایت تجارت الکترونیک تلفن همراه صفحهای را ترک میکنند که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول میکشد.
عملکرد سئو: از تکنیکهای بهینهسازی وب سایت مانند اجتناب از محتوای تکراری و بهینهسازی سرعت سایت استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا وب سایت شما را پیدا کنند، که باعث میشود آن را برای مشتریان بالقوه بیشتر مشاهده کنید.
-
بهینهسازی چند دستگاه
ترافیک موبایل اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت را تشکیل میدهد. به همین دلیل است که وب سایت شخصی شما باید در همه دستگاهها بهینه شود، که شامل نمایشگرهای دسکتاپ، موبایل و تبلت میشود.
مطمئن شوید که منوهای پیمایش شما در اندازههای مختلف صفحه نمایش بهدرستی نشان داده میشوند، اندازه تصویر و مکان را تطبیق میدهند، و CTAها را طوری قرار میدهند که بدون توجه به دستگاهی که برای دسترسی به سایت شما استفاده میکنند، برای کاربران واضح باشد.
-
امنیت بالا
حفظ امنیت کاربران بخش بزرگی از چیزی است که یک وب سایت شخصی خوب را میسازد. صاحبان وب سایتهای بزرگ حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران را از طریق احراز هویت چند عاملی، گواهیهای SSL و میزبانی امن در اولویت قرار میدهند.
امنیت به ویژه برای محافظت از اطلاعات کارت اعتباری مشتریان در سایتهای تجارت الکترونیک و اطلاعات مالی کاربران در سایتهای فین تک مهم است. اطمینان حاصل کنید که کاربران شما میدانند دادههای آنها ایمن است تا احساس امنیت کنند و بتوانند روی داشتن یک تجربه عالی با وب سایت شما تمرکز کنند.
چگونه یک وب سایت مؤثر برای کاربران و کسبوکار خود طراحی کنیم؟
همه وب سایتها منحصربهفرد هستند، بنابراین هیچ راهحل یکسانی برای طراحی یک وب سایت خوب وجود ندارد. بهترین طراحی وب سایت برای شما، طراحی متناسب با نیازهای خاص کاربران شماست.
برای پی بردن به این نیازها، قبل از شروع به کار در وب سایت خود، چند سؤال کلیدی از خود بپرسید. استفن هفرنان، متخصص وب سایت و بازاریابی دیجیتال در The Connected Narrative، برخی از مهمترین سؤالاتی را که کسبوکارها باید قبل از طراحی سایت خود در نظر بگیرند، به اشتراک میگذارد:
- مخاطب هدف من کیست؟
- هدف از وب سایت من چیست؟
- وب سایت من چه نوع محتوایی باید داشته باشد؟
- چگونه میخواهم کاربران با وب سایت من تعامل داشته باشند؟
- چه نوع لحنی میخواهم با طراحی وب سایت خود ایجاد کنم؟
- آیا باید وب سایت من برای موتورهای جستجو بهینه شود؟
با پرسیدن این سؤالات از خود، متوجه میشوید که وب سایت خود را برای چه کسانی میسازید و طراحی و محتوای آن را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه میکنید.
وب سایتی ایجاد کنید که کاربران شما دوستش خواهند داشت
وب سایت شما میتواند ابزاری قدرتمند برای ایجاد وفاداری مشتری، گسترش آگاهی از برند، افزایش تبدیل و راضی نگه داشتن کاربران باشد. وب سایت خود را با در نظر گرفتن لیستی از ویژگیهای کلیدی ما طراحی کنید تا شاهد شکوفایی کسبوکار خود باشید و به کاربران خود تجربهای را که آرزوی آن را دارند ارائه دهید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت