گوگل ادز یا تبلیغات گوگل چیست؟
گوگل ادز یکی از قدرتمندترین پلتفرمها جهت تبلیغات پولی است. نه تنها گستره وسیعی از ابزارهای تبلیغاتی را در اختیار شما قرار میدهد، بلکه به کاربران دو موتور جستجوی بزرگ جهان -به ترتیب گوگل و یوتیوب- و شبکهای متشکل از میلیونها وبسایت برای تبلیغات دسترسی پیدا میکند.
اما انواع زیادی از تبلیغات گوگل وجود دارد و هر نوع برای هر سناریویی مناسب نیست. چه قصد دارید تبلیغات گوگل خود را مدیریت کنید یا آن را به یک متخصص برونسپاری کنید، بهتر است با یادگیری اصطلاحات لازم و دانستن نه تنها انواع کمپین تبلیغاتی گوگل که در دسترس شماست، بلکه آنچه میتوانید به طور واقعبینانه از آنها انتظار داشته باشید، شروع کنید. به این ترتیب، دقیقاً متوجه خواهید شد که پلتفرم چه کاری میتواند برای شما انجام دهد.
گوگل ادز با بسیاری دیگر از پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال پولی شباهتهای زیادی دارد. از یک مدل پرداخت پرداخت به ازاء کلیک(PPC) استفاده میکند، به این معنی که فقط زمانی از شما هزینه دریافت میشود که شخصی از سایت شما بازدید کند. میتوانید بودجههای انعطافپذیری را تنظیم کنید(از ۵ دلار شروع میشود)، مخاطبان را بر اساس رفتارهای خاص و جمعیتشناسی هدف قرار دهید، و بازخورد سریع و قابل اندازهگیری در مورد عملکرد کمپین دریافت کنید.
این را هم بخوانید: سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
اما چیزی که گوگل ادز را منحصربهفرد میکند، توانایی آن در دستیابی به مشتریان از سه راه متمایز است. تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، و تبلیغات ویدئویی. در اینجا، انواع کمپینهایی را که میتوانید در این سه دسته اجرا کنید، پوشش خواهیم داد.
جستجوی تبلیغات
مصرفکنندگان عموماً از موتورهای جستجو -بر خلاف رسانههای اجتماعی- با هدف خاصی در ذهن استفاده میکنند: برای جستجوی پاسخ، یافتن راهحل برای مشکلات خود یا یافتن محصولات یا خدمات خاص. این توانایی گوگل را به یک کانال بازاریابی قدرتمند برای مشاغل مختلف تبدیل میکند.
میتوانید نحوه تبلیغ خود در Google را بر اساس میانگین حجم جستجوهای ماهانه برای یک درخواست معین، هزینه تخمینی که برای هر کلیک پرداخت میکنید و سایر دادههایی که Google به راحتی در دسترس قرار میدهد، اطلاع دهید. شما میتوانید تبلیغات جستجویی را اجرا کنید که محصولات و خدمات شما را مستقیماً در نتایج جستجوی یک جستجوی خاص تبلیغ میکند و حتی هدف خود را به کاربران در یک منطقه جغرافیایی خاص محدود میکند. بگویید پودر پروتئین گیاهی میفروغشید. بیش از 200000 نفر هر ماه برای “پودر پروتئین” در گوگل جستجو میکنند، اما جستجوهای کمتری برای “پودر پروتئین گیاهی” وجود دارد. گوگل به شما اجازه میدهد برای تبلیغ نام تجاری خود در هر دوی این عبارات به صورت جداگانه مناقصه بدهید، اما عبارت جستجوی خاصتر احتمالاً بهتر تبدیل میشود زیرا به محصول شما مرتبط تر است.
میتوانید آگهیهای نوشتاری ایجاد کنید که در نتایج جستجو با کلمه «تبلیغ» در یک کادر کوچک نمایش داده میشوند، یا آگهیهای فید خرید Google، که اطلاعات کلیدی خرید، مانند عکسهای محصول، قیمتها و رتبهبندیها را نشان میدهد – چیزی که آنها را کامل میکند. برای بسیاری از برندهای تجارت الکترونیک
بیایید دو نوع از تبلیغات جستجو را مرور کنیم:
-
جستجوی مارک شده در گوگل
هدف: جذب جستجوگرانی که به طور فعال در جستجوی نام تجاری شما هستند.
ارتباط با مخاطب: بالا. (آنها به دنبال شما هستند.)
هزینه تخمینی هر کلیک: کم (25¢ تا 3 دلار).
توصیه میشود: همه کسبوکارها، صرفنظر از اندازه و صنعت، احتمالاً وقتی قصد جستجو برای مارک خاص آنها وجود داشته باشد، فروش خواهند داشت. اگر منابع اجازه میدهند، این کمپین را اولویتبندی کنید. کلمات کلیدی برند حاوی نام دقیق یک برند یا محصول هستند. برای مثال، “Apple phone” یا “iPhone” کلمات کلیدی برند اپل هستند.
ممکن است فکر نکنید که برای نام تجاری خود پیشنهاد قیمت بدهید، به خصوص اگر سایت شما قبلاً به صورت ارگانیک در بالای نتایج جستجو ظاهر میشود، اما انجام این کار به شما امکان میدهد اطلاعات خاصی را تبلیغ کنید(با استفاده از پسوندهای تبلیغاتی Google) و صفحه دقیقی را که میخواهید مردم در آن قرار دهند تنظیم کنید. زمین. همچنین از شما در برابر رقبایی که ممکن است نام شما یا سایر کلمات کلیدی مارکدار را پیشنهاد دهند، محافظت میکند.
CPC برای جستجوی مارک به طور کلی کمتر از هر کمپین جستجوی دیگری خواهد بود، زیرا URL و تبلیغات شما برای کاربرانی که شما را جستجو میکنند بسیار مرتبط است. در عین حال، مراقب باشید که تبلیغ شما برای کلمات کلیدی مشابه اما نامربوط ظاهر شود.
در مثالی از آیفون های تبلیغاتی اپل، میتوانید کلمات کلیدی مانند “سیب چیدن” یا “سیب سیب” یا حتی “چگونه آیفون اپل خود را به روز کنم” را حذف کنید و با استفاده از انواع تطابق کلمات کلیدی مناسب و کلمات کلیدی منفی، هدف خود را محدود کنید. از آنجایی که سقف فروش شما از جستجوی برند بستگی به تعداد افرادی دارد که واقعاً به دنبال شما هستند، کمپینهای جستجوی مارک میتوانند کمپینهای آگاهی از برند را تکمیل کنند. برای مثال، یک فروشگاه پاپ آپ یا یک ویدئوی ویروسی در فیسبوک، میتواند به جستجوهای بیشتری برای نام تجاری شما تبدیل شود.
سهولت اجرا: اگر با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا نباشید، اجرای این نوع کمپین ممکن است سخت باشد. ممکن است به منابع آژانس یا داخلی نیاز باشد. با این حال، مدیریت جستجوی برند آنقدرها کار فشرده نیست، بنابراین اگر میتوانید این را در اولویت قرار دهید.
-
تبلیغات جستجوی گوگل بدون مارک(عمومی)
هدف: با تبلیغات برای افرادی که ممکن است محصولات شما را بخرند، اما لزوماً با نام تجاری شما آشنا نیستند، ترافیک مبتنی بر هدف واجد شرایط و احتمالاً مشتریان جدید ایجاد کنید.
ارتباط با مخاطب: کم تا متوسط.
هزینه تخمینی هر کلیک: متوسط تا زیاد (1 تا 20 دلار).
توصیه میشود برای: همه، اما این روش را قبل از برخی از کمپینهای سودآورتر در این فهرست در اولویت قرار ندهید. با این حال، برای برندهایی که به دنبال افزایش درآمدهای بالا و جذب مشتری جدید هستند، جستجوی عمومی بدون مارک باید اولویت اصلی باشد.
کمپینهای جستجوی بدون مارک، مانند نامشان، عبارات کلیدی را هدف قرار میدهند که شامل نام تجاری یا محصولات شما نمیشود. به این ترتیب، هزینههای شما احتمالاً بالاتر خواهد بود، زیرا ارتباط شما با کاربران کمتر است، به خصوص برای کلمات کلیدی عمومیتر(به عنوان مثال، «بالش بخرید» در مقابل «بالش پر غاز ارگانیک در مرکز شهر تورنتو»).
هدف این کمپین هدایت بازدیدکنندگان جدید و مشتریان جدید به سمت سایت شما تا حد امکان کارآمد است. اما این کمپینها همچنین میتوانند بازدهی مثبتی در هزینه تبلیغات (ROAS) برای تبلیغکنندگان داشته باشند و مقیاس بالقوه زیادی داشته باشند.
به خاطر داشته باشید که ارزش واقعی یک مشتری خرید اولیه آنها نیست بلکه طول عمر خرید آنها از برند شما است.
سهولت اجرا: مانند همه انواع کمپین جستجو، این مورد نیز میتواند دشوار باشد. این کمپینها به منابع انسانی زیادی برای مدیریت و آزمایش صفحات خلاقانه و فرود شما، به علاوه پول زیادی برای رسیدن به نتایج نیاز دارند. بهتر است برای اطمینان از مدیریت صحیح این کمپینها کمک بگیرید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت