نورپردازی و طراحی داخلی
نورپردازی در دكوراسيون داخلی
متخصص نورپردازی در دنیای طراحی داخلی در مورد چگونگی نورپردازی خانه خود بیش از 40 سال است که John Cullen Lighting در نورپردازی و طراحی داخلی پیشرو بوده و طرحهای ظریف و هوشمندانهای را طراحی کرده است. در اینجا، سالی استوری، مدیر خلاق این برند، به الیزابت متکالف توضیح میدهد که چگونه چند ایده روشن را در خانه خود در لندن معرفی کرده است.
این را هم بخوانید: طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
آشپزخانه
برای من، نورپردازی همه چیز در مورد لایهبندی است. در اینجا، من میخواستم بر روی جزیره تمرکز کنم، بنابراین دو لامپ رشتهای بزرگ «Vorani III» توسط Tala را انتخاب کردم. آنها نور محیطی را ارائه میدهند، اما اگر کم نور نباشند کاملاً خیرهکننده هستند، بنابراین من جان کالن “Vorsa 30 Interior Spotlights” را در دو طرف اضافه کردم تا نورپردازی متمرکز را ارائه کنم. قفسههای دیواری با نوار LED «کنتور» جان کالن نور پسزمینه دارند، در حالی که طاقچه قفسهبندی شده در انتهای اتاق دارای دو تا از «Polespring 30 Downlights» ما است. سه چراغ دیواری دیواری مانند بالای اجاق گاز جذابیت تزئینی دارند و به لامپهای 2200 کلوین Tala ‘Lurra’ مجهز شدهاند – هر چه کلوین کمتر باشد، نور گرمتر میشود. من دوست دارم دمای رنگهای مختلف را ترکیب کنم، اگرچه باید کاملاً حساب شده باشید. در اینجا، چراغهای تزئینی – لامپهای رشتهای و دیوارکوبها – همه 2200 کلوین هستند تا کیفیتی شبیه شمع ایجاد کنند، اما من آنها را با شفافیت لکههای 2700 کلوین Vorsa 30 مقایسه کردهام.
ناهارخوری
نقطه شروع اتاق غذاخوری یک لوستر ایتالیایی بود که چند سال پیش عاشقش شدم. من از لامپهای رشتهای LED از Segula در آن استفاده کردهام. آنها 2200 کلوین هستند و نور گرم و محیطی ایجاد میکنند. مأموریت من برای این خانه این بود که همه روشنایی های LED باشد، زیرا در حال حاضر فناوری بسیار خوب است و طرحها طیف فوقالعادهای از رنگ و کیفیت نور را ارائه میدهند و همچنین بسیار کوچک هستند. در دو طرف لوستر، “Vorsa 30 Interior Spotlights” 10 درجه خود را اضافه کردم که یکی از آنها در بالا قابل مشاهده است. آنها فوقالعاده محتاط هستند و مرکز میز را به خوبی روشن میکنند. آنها نورافکنهای سطحی هستند، که گزینه ایدهآلی در این خانه درجه دو بود، زیرا اتاق دارای تیغه و سقف گچی اصلی خود است، به این معنی که من نمیتوانستم در آن فرو بروم. روی قفسههای آینهکاری شده در طاقچه، سه نور باریک باریک – «Polespring 30 Downlights» ما – اضافه کردم و آنها را در بالای قفسهها فرو کردم. نور از میان قفسهها عبور میکند و هر تکه ظروف شیشهای را به زیبایی جذب میکند. در دو طرف پنجره، «Lucca Uplight» را که روی زمین قرار گرفته بود، اضافه کردم. اینها کرکرههای پنجرهای با پانلهای رنگپریده را میگیرند و تعریف منطقه را میدهند. آنها در طول روز جلوه جالبی ایجاد میکنند، اما زمانی که نور از بین میرود بسیار جادویی میشوند.
راهرو
نورپردازی و طراحی داخلی راهپلهها میتواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر میخواهید از شلوغی چراغهای دیواری متعدد جلوگیری کنید. در اینجا، «Lucca Uplight» جان کالن را روی پایه قابهای پنجره نصب کردهام، که از سطح زیرین پلهها پرش میکند، قاب پنجره را مشخص میکند و نور انعکاسی دوستداشتنی میدهد. یکی دیگر از گزینههای پلهها، چراغهای پلهای است – اگرچه آنها برای پلههای این دوره کاملاً مناسب نبودند، اما میتوانند در محیطی مدرنتر به خوبی کار کنند.
راحت
برای نازک کاری، نوارهای خطی از نوار LED John Cullen “Contour” را پشت جلوی قفسهها پنهان کردم. به نوار چوبی که دور از قفسه واقعی قرار دارد وصل شده است، که نمایهای زاویهدار دارد که به نور اجازه میدهد هم به بالا و هم پایین بتابد. نوارهای LED کوچکتر شدهاند، بنابراین در حال حاضر استفاده از آنها آسانتر است، اما من هشدار میدهم که آنها را در زیر قفسه بدون پایه قرار ندهید، زیرا همیشه آنها را میبینید.
مبل گوشهای بهترین راهحل برای نشستن در اینجا بود، اما در آن زمان این سؤال مطرح بود که چگونه فضا را روشن کنیم. من از یک چراغ دیواری “Moulin” از جولیان چیچستر استفاده کردم که آن را به یک دوشاخه پنج آمپر وصل کردهام. شما میتوانید کابل را ببینید، اما یک ابریشم پیچ خورده خوب است. همچنین به این معنی بود که انعطافپذیری بیشتری داشتم، زیرا وقتی مبل در موقعیت خود قرار گرفت میتوانستم لامپ را نصب کنم.
اتاق نشیمن
واحد قفسهبندی سنگ مرمر در گوشهای متعلق به پدرم بود و موردی برای مقاومسازی نورپردازی بود. من نوارهای برنجی را به قسمت جلو اضافه کردم که نوارهای LED “Contour” ما را پنهان میکند. این نوار همچنین به عنوان نور پسزمینه و ایجاد حس عمق به پشت قفسههای مرمر اضافه شده است – برای اینکه نور پخش شود، باید حداقل 30-40 میلیمتر فاصله بین دیوار و پشت قفسه وجود داشته باشد. مردم اغلب اشتباه میکنند که الایدی هایی را که خیلی سرد هستند انتخاب میکنند و به همین دلیل در عصر احساس عدم استقبال میکنند. نوار در اینجا 2400 کلوین است و گرمای مناسبی دارد.
اتاق خواب
من اغلب اتاقخوابها را با منابع نوری عمدتاً تزئینی روشن میکنم، بنابراین در اینجا از چراغهای رومیزی «Motu» پورتا رومانا در برنز در کنار تخت استفاده کردهام. اینها با لامپهای قابل تنظیم از طیف “Sphere” Tala مجهز شدهاند. اما مرکز اتاق هنوز کاملاً تاریک بود، بنابراین تصمیم گرفتم چند تا از جان کالن «Polespring 40 Downlights» را اضافه کنم. اینها تمرکز را به انتهای تخت میآورند و همچنین اگر چمدانی را روی آن میبندید، نورپردازی و طراحی داخلی بسیار خوبی برای کار فراهم میکنند. سقف برای یک آویز خیلی کم بود، بنابراین چراغهای فرورفته راهحل ایدهآل در اینجا بودند. چراغهای تصویری برای چند دهه از مد افتادهاند زیرا میتوانند نسبتاً دست و پا گیر باشند، اما LED ها به این معنی است که اکنون کمی کوچکتر شده اند. من “Wallace Picture Light” جان کالن را انتخاب کردم، که توزیع یکنواخت نور را میدهد و همچنین بر روی نقاشیهای زیر فیلتر میکند، در حالی که نور اضافی را برای خواندن فراهم میکند. هنگام نورپردازی و طراحی داخلی، مطمئن شوید که از نورهایی استفاده کنید که دارای شاخص رندر رنگ 95 یا بالاتر هستند، زیرا رنگهای واقعی را بسیار بهتر نشان میدهد. به نظر من همیشه بهتر است از یک نور تصویر ثابت در قاب استفاده کنید، به جای یک چراغ دیواری، زیرا این کار انعطاف پذیری بیشتری را در موقعیت یابی ارائه میدهد.
وقتی نوبت به کنترلپنلها میرسد، دوست دارم کوچک و مرتب باشند. من از “Odsey Switch Plate” خود در سراسر استفاده کردم و یک پایه برنجی با دکمههای برنزی را انتخاب کردم. چهار دکمه در سمت چپ پیوند به صحنههای از پیش تنظیم شدهای که من برای زمانهای مختلف روز ایجاد کردهام: دو دکمه در بالا سمت راست، کمنور و کمنور هستند. و سوئیچ خاموش در پایین سمت راست است، زیرا به نظر من تشخیص آن باید آسان باشد. کنترلها همگی به تلفن من متصل هستند – من Lutron یا Rako را برای سیستمهای روشنایی قابل تنظیم توصیه میکنم.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت