0
No products in the cart.

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

دسته بندی :دیجیتال مارکتینگ 2 فوریه 2023 chehrehbartar 510

حتما شماهم اطلاع دارید؛ که SEM یک روش برای انجام بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها است؛ که تعداد زیادی هم از این روش برای تبلیغات کسب و کارشان استفاده می‌کنند؛ اما سوالی که ممکن است پیش بیاید؛ این است که اصلا بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ با توجه به اهمیت این مسئله و این که تعداد زیادی از افراد نمی‌دانند؛ چگونه باید به وسیله SEM کسب و کار خودشان را رونق بدهند و تفاوت آن را هم با  SEO نمیدانند؛ تصمیم گرفته‌ایم در ادامه این مطلب در ارتباط با این مسائل صحبت کنیم و شما را بیشتر با مقوله SEM آشنا کنیم؛ پس در ادامه و تا پایان مقاله چهره برتر با همراه ما باشید.

 

SEM چیست؟

باید بگوییم؛ SEM یکی ازروش‌های بازاریابی به وسیله موتور‌های جست و جو مانند گوگل، بینگ و …. است که شامل تمام موتورهای جست و جو میباشد و SEO و PPC را پوشش می‌دهد؛ اما اگر بخواهیم به روش دیگری به ارائه یک تعریف جامع در ارتباط با بازاریابی موتورهای جستجو بپردازیم؛ باید بگوییم؛ منظوراز این عبارت بازاریابی به همراه پرداخت است.

بازاریابی موتورهای جستجو چگونه می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف مفید باشد؟

پس از داشتن اطلاعات در ارتباط با این که SEM اصلا چه هست؟ بسیاری از افراد ممکن است از خود سوال کنند؛ که حال این ابزار چگونه می‌تواند به آن ها و کسب و کارشان کمک کند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به ذکر مزایای SEM  می‌پردازیم.

مزیت اول: رسیدن به مشتری هدف

خوب است بدانید؛ با استفاده از روش و ابزار SEM در کسب و کارتان شما می‌توانید بدون صرف کردن یک مدت زمان طولانی خیلی سریع از طریق بالا رفتن بازدید و ترافیک وب سایتتان به مشتری هدف خود برسید.

مزیت دوم: طبقه‌بندی محصولات

از مزایای دیگر این ابزار می‌توان به این نکته اشاره کرد که به وسیله SEM تبلیغاتی که برای کالاها و خدمات شما می‌شوند؛ بسیار دقیق و دسته بندی شده هستند و هر کسی  می‌تواند خیلی سریع و آن‌طور  دوست دارد به محصولی که قصد خریدش را دارد و به آن نیاز هم دارد برسد.

مزیت سوم: اندازه‌گیری

از دیگر مزایای این روش تبلیغات و ابزار SEM باید به این نکته اشاره کرد که این ابزار می‌تواند تبلیغات انجام شده برای برند شما را اندازه بگیرد و آن‌ها را از طریق بهینه سازی مقیاس‌بندی کند؛ تا میزان موفقیت آن ابزار برای کسب و کار شما مشخص شود.

مزیت چهارم: شناخت برند در مدت زمان کم

به عنوان آخرین مزیت از مزایای ابزار SEM لازم است ذکر کنیم؛ این ابزار می‌تواند با بالا بردن ترافیک وب سایت شما در مدت زمان بسیار کم باعث ایجاد شناخت در افراد دیگر در ارتباط با برند و کسب و کار شما بشود.

 

تفاوت اصلی SEO و SEM

حال که در ارتباط با بازاریابی موتورهای جستجو اطلاعات قابل قبولی کسب کردید؛ لازم است درارتباط با تفاوت این دو ابزار یعنی SEO و SEM با یک دیگر صحبت کنیم؛  اگر بخواهیم خیلی خلاصه تفاوت اصلی SEO و SEM  را ذکر کنیم؛ باید به این مسئله بپردازیم که هر دوی این ترفند ها وروش ها میتوانند افراد را به سمت وب سایت شما روانه کنند؛ اما یکی از این وب سایت‌ها به روش پولی و دیگری به روشی ارگانیک یا طبیعی افراد را به وب سایت شما هدایت میکند؛ بدیهی است که روش پولی مخصوصSEM  و روش طبیعی یا ارگانیک مخصوص SEO  هست.

تفاوت های جزئی SEM  و SEO

 در قسمت قبلی سعی کردیم در ارتباط با تفاوت اصلی SEO  و SEM اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم اما خوب است بدانید؛ علاوه بر تفاوت اصلی SEM  و SEO تفاوت‌های دیگری نیز با یکدیگر دارند؛ در این‌جا به ذکر تفاوت های جزئی SEM  و SEO  می‌پردازیم.

تفاوت اول: میزان هزینه

همان‌طور که بارها و بارها در طول این مقاله به این مسئله اشاره کردیم؛ برای انجام SEM برای یک کسب و کار یا یک وب سایت بایستی شما هزینه بپردازید؛ درصورتی که برای انجام تکنیک SEO شما نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

تفاوت دوم: زمان

از دیگر تفاوت‌های مهم میان SEO و SEM باید به این نکته مهم اشاره کنیم که SEM زمان بر نیست و در یک مدت زمان کوتاه شما خواهید توانست به بازدید و درآمد زیاد برسید؛ این در حالی است که SEO زمان بیشتری می‌برد و باید صبرکنید تا به درآمد برسید.

تفاوت سوم: انتخاب مخاطب

درست است که هر دو روش SEM و SEO  خواهد توانست به شما این امکان را بدهند که مخاطب‌ها تبلیغات و سایت شما را بازدید کنند؛ اما باید بگوییم SEM می‌تواند کاری کند؛ شما بتوانید مخاطبین خود را انتخاب کنید.به طور مثال آن‌ها را از لحاظ سن، جنسیت و یا حتی نوع  کسب  و کار محدود کنید.

تفاوت چهارم: نوع سرمایه‌گذاری

خوب است بدانید؛ هر هزینه ای که در امر SEO پر داخت شود؛ نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می‌آید؛ به این ترتیب که ممکن است در حال حاضر مزایایی برای شما نداشته باشد؛ اما  در دراز مدت می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؛ این درحالی است که SEM نوعی سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می‌شود و نتایج ان در مدت زمان بسیار اندکی برای شما و سایت شما آشکار می‌شود.

برای چه کسب و کارهایی بازاریابی موتورهای جستجو کمک کننده خواهد بود؟

در این مقاله سعی کردیم؛ اطلاعات زیادی را در اختیار شما درارتباط با SEO و SEM  بگداریم،اما شاید لازم باشد در آخرین قسمت اطلاعاتی در ارتباط با این که SEM برای چه کسب و کارهایی مناسب است در اختیار شما قرار دهیم.

پس خوب است بدانید؛ SEM  برای کسب و کارهایی که برای تست محصول جدید آماده هستند، به تازگی کار خود را آغاز کرده اند، نیازمند فروش ماهیانه زیاد و نتایج خیلی سریع از کسب و کار خود هستند ، وب سایت آن ها سرعت بسیار کمی دارد، بازدید کمی در شبکه‌ها و وب سایت‌ها دارند، و همچنین رقبای زیادی دارند و برای تمام کلمات کلیدی مرتباط با کسب و کار آن‌ها محتواهای خوبی نوشته شده است؛ مناسب خواهد بود و می‌تواند به بهبود کسب و کار آن ها کمک کند.

chehrehbartar

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

  1. علیرضا گفته؛
    21:55 2023/12/05

    سپاس از توضیحات و آموزش عالی تون🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: