آموزش پرسونال برندینگ و اصول آن
امروزه با پیشرفتهای خیرهکننده در فناوری اطلاعات، ما بیش از هر زمان دیگری به هم متصل شدهایم. همچنین رقابت بسیار بیشتری وجود دارد و مردم در سراسر کره زمین برای ارائه محصولات و خدمات با یکدیگر رقابت میکنند. در چنین کار رقابتی، آنچه که خروجی یک فرد را تعریف میکند، برند اوست. دقیقاً مانند برندسازی که بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است، پرسونال برندینگ برای هر کسی که در هر بازاری فعالیت میکند به همان اندازه مهم است.
بسیاری از برندسازی شخصی به عنوان چیزی برای افراد خوداشتغال یا کسانی که در صنعت خلاق کار میکنند مانند بازیگران، خوانندگان یا نوازندگان فکر میکنند. در حقیقت، برندسازی شخصی برای همه ضروری است. اگر برای شخص دیگری کار میکنید، همچنان باید خدمات و مشاوره خود را به همکاران خود ارائه دهید. برای به دست آوردن نتایج بهتر و موفقیت، باید بتوانید ایدههای خود را رایج کنید و شناخته شده شوید. پرسونال برندینگ میتواند به شما کمک کند تصویر خود را بسازید و ایدههای خود را گسترش دهید.
این را هم بخوانید: 7 مرحله برای ایجاد برند شخصی جذاب و سودآور
چگونه یک پرسونال برندینگ بسازیم (راهنمای کامل)
برای فریلنسرها و کارآفرینان، ساختن یک برند شخصی هرگز مهمتر از امروز نبوده است. هر کسی که به اینترنت و رسانههای اجتماعی دسترسی دارد میتواند مخاطب ایجاد کند، خود را به عنوان یک متخصص قرار دهد و شروع به جذب مشتری برای تجارت خود کند. و این دقیقاً همان چیزی ست که بسیاری از مردم انجام میدهند.
مطالعهای توسط Upwork نشان داد که نیروی کار آزاد با سرعتی ۳ برابر سریعتر از کل نیروی کار در ایالات متحده در حال رشد است. انتظار میرود تا سال ۲۰۲۷، فریلنسرها اکثریت نیروی کار ایالات متحده را تشکیل دهند.
در حالی که دیدن اینکه بسیاری از مردم روحیه کارآفرینی خود را پذیرفتهاند بسیار خوب است، این بدان معناست که هر فریلنسر خوداشتغالی، پیمانکار مستقل و کارآفرین به زودی با رقابت بیشتری نسبت به قبل روبرو خواهد شد. کلید متمایز کردن خود از رقبایتان، ساختن یک برند شخصی است.
چرا هر کارآفرین باید یک برند شخصی برای خود بسازد:
هنگامی که در حال ایجاد کسبوکاری در اطراف خود هستید(به عنوان نویسنده، سخنران، مربی، مشاور، فریلنسر، و غیره)، مفهوم ایجاد یک برند شخصی احتمالاً به طور طبیعی برای شما معنا پیدا میکند. وقتی چهره کسبوکار خود هستید، ساختن برند شخصی خود کاملاً منطقی است.
برند شما چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز میکند و به ایجاد یک اثر ماندگار در ذهن مخاطبان و مشتریان کمک میکند. بدون یک نام تجاری شخصی متقاعد کننده که مخاطبان هدف شما را جذب میکند، ممکن است در تلاش برای ایجاد یک تجارت سودآور و پایدار باشید. اما حتی اگر در حال ساخت شرکتی هستید که نام تجاری خود را دارد(مثلاً یک شرکت نرمافزاری یا محصول فیزیکی)، ایجاد یک برند شخصی همچنان مزایای خود را دارد.
بیشتر مردم به دنبال کردن افراد دیگر بیشتر علاقه دارند تا دنبال کردن شرکتهای خاص. بنابراین، ایجاد مخاطب برای برند شخصی شما در واقع میتواند به افزایش در معرض دید شرکت شما کمک کند.
به عنوان مثال، ایلان ماسک تعداد فالوئرهای تؤییتر بیشتری نسبت به ۳ شرکتش(تسلا، اسپیس ایکس و سولار سیتی) دارد. همین امر در مورد ریچارد برانسون(ویرجین)، آریانا هافینگتون(ترقی جهانی)، گری واینرچاک(VaynerMedia) و تعداد بیشماری از کارآفرینان بسیار موفق دیگر صادق است. همه آنها دارای برندهای شخصی قوی هستند که از آنها برای افزایش در معرض دید و جذب مشتریان بیشتر برای شرکت خود استفاده میکنند.
“امروزه داشتن یک برند شخصی برای یک کارآفرین مهم است، زیرا بیش از هر زمان دیگری، مدیران عامل و بنیانگذاران شرکتها/برندها میخواهند با مخاطبان خود ارتباط بگیرند. مردم با مردم ارتباط میگیرند.»
– کوین استیمپسون
مزایای ساخت یک پرسونال برندینگ:
اعتماد و اقتدار: داشتن یک برند شخصی به ایجاد اعتماد در بین مخاطبان کمک میکند و شما را به عنوان یک مرجع و یک رهبر فکری در صنعت خود قرار میدهد.
در رسانهها برجسته شوید: داشتن یک نام تجاری شخصی، ارائه و یافتن توسط رسانهها(نشریات آنلاین، مجلات، تلویزیون، رادیو، پادکستها و غیره) را برای شما آسانتر میکند. رسانه ها دائماً در جستجوی کارشناسانی هستند که بتوانند بینش خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
شبکه خود را بسازید: وقتی یک برند شخصی دارید که به وضوح بیان میکند که چه کسی هستید، چه کار میکنید، و چگونه به دیگران کمک میکنید، برای سایر افراد و کارآفرینان آسانتر میشود که ارزش ارتباط با شما را ببینند. شما میتوانید از برند شخصی خود برای ایجاد شبکه خود، چه آنلاین و چه آفلاین، سریع و موثر استفاده کنید.
مشتریان بیشتری را جذب کنید: ایجاد یک برند شخصی که شما را به عنوان متخصص پیشرو در یک صنعت یا جایگاه خاص قرار دهد، به شما کمک میکند تا مشتریان ایدهآل خود را بیشتر جذب کنید. هنگامی که شما به عنوان یک متخصص قرار می گیرید، برای مردم نیز راحتتر میشود که مشتریان را به شما معرفی کنند.
قیمتگذاری ممتاز: داشتن یک نام تجاری شخصی قوی به توجیه هزینههای ممتاز برای محصولات و خدمات شما کمک میکند. بدون نام تجاری، شما به کالایی تبدیل می شوید که در قیمت رقابت میکند. و همیشه رقبای وجود خواهند داشت که می توانند قیمت شما را شکست دهند.
یک پلتفرم ماندگار ایجاد کنید: به مرور زمان، کسبوکار شما تکامل خواهد یافت. حتی ممکن است در طول دوران کاری خود چندین کسبوکار را در صنایع مختلف راهاندازی کنید. هنگامی که از یک سرمایهگذاری به سرمایهگذاری بعدی میروید، برند شخصی شما با شما میماند.
با محتوای بسیار زیاد و کسبوکارهای کوچک بسیار زیاد که به صورت آنلاین ظاهر میشوند، اعتماد به برندی که به چهره افراد متصل میشود بسیار آسانتر است. ایجاد رابطه با یک برند شخصی در مقایسه با یک برند تجاری، زمان و تلاش کمتری میبرد.»
– پیا سیلوا
قوانین ارسال دیدگاه در سایت