ادغام بازاریابی آنلاین و آفلاین به طور مؤثر
ادغام بازاریابی آنلاین و آفلاین
در این مقاله چهره برتر به بررسی روشهای ادغام بازاریابی آنلاین و آفلاین می پردازیم. با ما همراه باشید.
بازاریابی آنلاین چیست؟
بازاریابی آنلاین، اغلب به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته میشود و شامل تلاشهایی پیرامون بازاریابیای است که در اینترنت انجام میشود. برخی از نمونههای بازاریابی آنلاین عبارتند از تبلیغات PPC، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی در رسانههای اجتماعی.
با توجه به دنیای پرسرعتی که به نظر میرسد به شدت بر اساس فناوری جلو میرود، بازاریابی آنلاین به طور فزاینده ای محبوب شده است. همانطور که دنیای ما بیشتر به این سمت گرایش یافته است، ازین رو بازاریابی آنلاین ارزش آن را خواهد داشت. و این امر نسبت به بازاریابی آفلاین مقرون به صرفهتر است و به شما امکان آن را میدهد که ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
این را بخوانید: توسعه برند چیست؟ مراحل توسعه برند به صورت حرفه ای
بازاریابی آفلاین چیست؟
بازاریابی آفلاین، اغلب به عنوان بازاریابی سنتی شناخته میشود و شامل تلاشهای بازاریابیای است که خارج از اینترنت به انجام میرسد. این شامل پست مستقیم، پخش، چاپ و بیلبورد میشود. این روش بازاریابی به شما کمک میکند تا به یک مخاطب به عنوان هدف دست پیدا کنید.
بازاریابی آفلاین یکی از امتحان شدهترین و واقعی ترین روشهای بازاریابی است. و نقش مهمی در دستیابی به مصرفکنندگان محلی دارد. و در برخی موارد، دسترسی به مخاطبان هدف از طریق آفلاین آسانتر است.
۷ استراتژی بازاریابی آفلاین که از برند آنلاین شما پشتیبانی میکند:
برای بسیاری از شرکتهای خدمات حرفهای، بازاریابی آنلاین در پنج سال گذشته تبدیل به یک مرکز اصلی شده است، چرا؟ چون میتوان آن را به راحتی اندازهگیری کرد و اغلب ارزانتر از بازاریابی سنتی است. اما این بدان معنا نیست که هنوز تکنیکهای بازاریابی آفلاین زیادی وجود ندارد که بتواند به ایجاد و حمایت از برند شرکت شما کمک کند. در واقع، استراتژیهای بازاریابی واقعاً مؤثر تمایل دارند از ابتکارات آنلاین و آفلاین برای ایجاد یک رویکرد جامع و چند وجهی استفاده کنند. هنگامی که با هم به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی کامل انجام میشود، تکنیکهای بازاریابی آفلاین و آنلاین حتی میتوانند تلاشهای طرف مقابل را پشتیبانی و تقویت کنند. بنابراین، بیایید به هفت مورد از مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی آفلاین و نحوه ادغام آنها در استراتژی بازاریابی فعلی خود نگاهی بیندازیم.
۱) شبکهسازی
ارتباطات چهره به چهره هنوز یک شکل ارزشمند از شبکه است و میتواند به افزایش ترافیک به وبسایت شما کمک کند، زمانی که ارتباطات جدید شما الهام گرفته شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و شرکت شما. این که بتوانید نام خود را به صورت چهره نشان دهید میتواند به ایجاد حس عمیقتری از وفاداری به برند در بین خریداران شما کمک کند. با پیوستن به بخشهای محلی انجمنها یا سازمانهایی که احتمالاً مخاطبان هدف شما در آنها یافت میشوند، فرصتهای خود را برای شبکهسازی حضوری ایجاد کنید. با گذشت زمان، این شبکهسازی را میتوان با حضور در کنفرانسهای ملی برای همان انجمنها/سازمانها افزایش داد.
۲) قرار ملاقات های گفتاری
به دلایل مختلف، صحبتهای حضوری یک فرصت بازاریابی فوقالعاده است. اول و مهمتر از همه، یک تعامل سخنرانی شما را در مقابل یک مخاطب بسیار هدفمند و علاقهمند قرار میدهد که از قبل آماده است و آماده است تا به آنچه میگویید توجه کند. صحبت کردن نیز یک راه عالی برای ایجاد اعتبار و ایجاد مدیریت فکری در شرکت شما است. طبق نظر کارشناسان بصری مورد بررسی ما، تعاملات گفتاری دومین راه محبوبی است که این کارشناسان به عنوان سرنخ به دست میآورند. با این حال، یافتن و تضمین فرصتهای تعامل سخنرانی ممکن است یک چالش باشد، اگر به تازگی سفر خود را به سمت رهبری فکری آغاز کردهاید. سعی کنید از انجمنهای محلی کوچک شروع کنید و از بله گفتن به فرصتهای بدون مزد نترسید. به احتمال زیاد، حتی اولین تجربیات شما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.
۳) نشریات را چاپ کنید.
در حالی که مزایای سئو را به عنوان پیوند آنلاین به وبسایت خود نمیدهید، اما نشریات چاپی هنوز جایگاه ارزشمندی در بازاریابی آفلاین دارند. به دست آوردن جایگاه های مرتبط در مجلات و مجلات صنعتی به افزایش دیده شدن برند شما و نشان دادن تخصص شما کمک میکند. فرصتهای چاپ را به عنوان بخشی از استراتژی توسعه وبلاگ نویس خود در نظر بگیرید و مراقب فرصتهایی باشید که هم در نسخه آنلاین و هم در نسخه چاپی یک نشریه ظاهر شوند. با این حال، فقط به خاطر آن به دنبال انتشارات چاپی نباشید. درست مانند انتشارات آنلاین خود، باید انتخابی باشند. اطمینان حاصل کنید که نشریاتی که انتخاب میکنید به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند و منبع اطلاعاتی معتبری هستند.
۴) ایمیل مستقیم
اگرچه ارسالهای مستقیم از بازاریابی آنلاین پرهزینهتر هستند، اما همچنان میتوانند ابزاری مؤثر برای تولید سرنخ باشند. برخی از اعضای مخاطب هدف شما ممکن است از دریافت ایمیل مستقیم قدردانی کنند زیرا به نظر شخصی تر میرسد. و روش ارسال نامه مستقیم برای اهداف بازاریابی هنوز منقرض نشده است. در واقع، برخی از اعضای مخاطب هدف شما ممکن است ارتباط مستقیم از طریق پست را به هر روش دیگر ارتباط آنلاین ترجیح دهند.
۵) تماسهای سرد
به طور مشابه، تماسهای سرد دارای آن تماس شخصی است که اغلب با خریداران علاقهمند طنین انداز میشود. تماسهای تلفنی شخصیتر از ایمیلها هستند و نیاز به پاسخ فوری دارند، که میتواند هم خوب و هم بد باشد. فقط مطمئن شوید که دلایل مشخصی برای تماس خود دارید و مراقب زمان دریافت کننده تماس تلفنی خود باشید. تماسهای سرد همچنین راهی عالی برای ارتباط با شرکای بازاریابی بالقوه در مورد یک فرصت همکاری، مانند میزبانی یک وبینار یا تولید محتوا با یکدیگر است.
۶) تبلیغات چاپی
در کنار انتشار یک مقاله در یک نشریه چاپی، اجرای تبلیغات چاپی روش دیگری برای جلب نظر مشتریان بالقوه بیشتر است. با این حال، ردیابی بازگشت سرمایه برای تبلیغات چاپی به طور قابل توجهی دشوارتر از تبلیغات آنلاین است و اجرای آنها اغلب گرانتر است، بنابراین گزینههای خود را با دقت در نظر بگیرید. تبلیغات چاپی به بهترین وجه در نشریات هدفمند قرار میگیرند، جایی که میتوانید تضمین کنید که مخاطبان هدف شما آگهی شما را خواهند دید. در صورت امکان، یک URL یا یک کد QR در تبلیغات چاپی برای ارسال بازدیدکنندگان به صفحه فرود قرار دهید که به شما کمک میکند این کمپین ها را بهتر پیگیری کنید.
۷) انجمنها و نمایشگاههای تجاری
شرکت در نمایشگاههای تجاری را در نظر بگیرید که در آن میتوانید با سایر رهبران صنعت و خریداران احتمالی ارتباط برقرار کنید. نمایشگاههای تجاری میتوانند فرصتی عالی برای اجرای مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی آفلاین در عمل فراهم کنند. علاوه بر شبکهسازی حضوری، میتوانید مواد چاپی را نیز به اشتراک بگذارید و شاید حتی این فرصت را داشته باشید که یک سخنران برجسته باشید. خوشبختانه، نیازی به انتخاب بین استراتژیهای بازاریابی آفلاین و آنلاین نیست. نیازی نیست که استراتژیهای بازاریابی آفلاین جایگزین استراتژیهای بازاریابی آنلاین شوند یا برعکس. در عوض، تکنیکهای آفلاین را میتوان برای تکمیل تلاشهای بازاریابی آنلاین به کار برد تا استراتژی بازاریابی شرکت شما بهطور کلی قویتر شود. ترکیبی از هر دو رویکرد میتواند با افزایش دید شرکت شما و جلب توجه بیشتر به برند آنلاین شما، دایره بازاریابی شما را کامل کند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت