0
No products in the cart.

دوره‌ آموزش برنامه نویسی پایتون (Python) چهره برتر

زبان برنامه نویسی پایتون با یادگیری آسان است. از این رو بسیاری از برنامه‌ نویس‌‌های تازه ‌کار آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌ نویسی انتخاب می‌کنند. پایتون به عنوان یک «زبان همه‌ منظوره» ساخته و توسعه داده شده. به این معنی که محدود به توسعه نوع خاصی از نرم‌ افزارها نیست. به بیان دیگر، می‌توان از آن برای هر کاری، از «تحلیل داده» گرفته تا ساخت بازی‌‌های کامپیوتری استفاده کرد.
زبان پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی برای وب و ساخت و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی است. پایتون، زبان برنامه‌نویسی نسبتا ساده‌ای محسوب می‌شود. خواندن و ترجمه کدهای نوشته شده به زبان برنامه نویسی پایتون نسبت به دیگر زبان‌ها ساده‌تر است. زبان برنامه نویسی پایتون از ماژول‌ها (modules) و بسته‌ها (packages) استفاده می‌کند. به این معنا که برنامه‌‌های این زبان و کدهای نوشته شده در یک پروژه در پروژه‌‌های دیگر هم قابل استفاده هستند.

سرفصل‌های دوره برنامه نویسی پایتون

بررسی تفاوت عملگر تقسیم در نسخه ۲ و ۳
• معرفی future و نحوه دسترسی به تقسیم نسخه ۳ در نسخه ۲
• بررسی انواع حالات نمایشی برای اعداد float
• comment گذاری
• معرفی چند تابع و دستور کاربردی جهت اهداف آموزشی
• بررسی print در نسخه ۲ و ۳
• بررسی input و raw_input در نسخه ۲ و ۳
• بررسی globals و locals و range و dir و id و type
• ساختار شرطی
• عملگر های مقایسهای
• معرفی indention
• بررسی if به تنهایی
• بررسی if به همراه else
• بررسی elif
• بررسی عبارت pass
• بررسی شرط چندگانه (and و or )
• بررسی شرط های تودرتو
• شرط تک خطی
• ترکیب شرط های تعریف شونده روی اعداد با عملگر های( )
• استفاده از if و elseدر یک خط( معادل عملگر ? در زبان های c base)
• رشته ها
• رشته های تک خطی
• رشته های چند خطی
• نحوه دسترسی به یک حرف از رشته
• string slicing
• بررسی indexing منفی
• بررسی عملکرد عملگر + و * و in در رشته ها
• تبدیل داده های عددی به رشته و بالعکس
• بررسی برخی کارکتر های خاص( مانند \n )
• بررسی رشته های خام
• کاربرد -*- coding: utf -8-*-
• string formatting
• new string formatting
• old string formatting

ماژول ها و پکیج ها:

  • ایجاد ماژول
  • ایجاد پکیج
  • انواع حالات import کردن
  • PYTHONPATH
  • مشکل loop بی نهایت در import کردن 2 ماژول
  • آشنایی با sublime و eclipse و jupyter
  • کاربرد semicolon (;) و backslash (\)
  • Zen of Python
  • آشنایی با برخی PEP ها
  • معرفی عدد بی نهایت و برخی محاسبات مربوط به آن
  • معرفی nan
  • معرفی نوع داده null
  • بررسی تفاوت null و nan
  • virtualenvwrapper-win و virtualenvwrapper و virtualenv
  • ساخت محیط مجازی
  • نمایش محیط های مجازی موجود
  • فعال سازی و غیر فعال سازی محیط مجازی
  • حذف محیط مجازی
  • بررسی ساختار فایلهای یک محیط مجازی
  • تهیه نسخه پشتیبان از محیط مجازی
  • کنترل خطا
  • Assertion
  • try – except
  • finally و else بررسی عبارت
  • try – except های تودرتو
  • try – except های چندگانه
  • ارسال آرگومان ورودی به exception
  • کار با File
  • بررسی سطوح دسترسی به فایل
  • باز کردن فایل
  • خواندن و نوشتن در فایل
  • معرفی چندین تابع کاربردی
  • تغییر نام فایل
  • بستن فایل
  • حذف فایل
  • کار با فولدر ها (system directory )
  • کار با تاریخ و زمان
    • کار با دیتای اینترنت

list ها:

  • انواع حالات تعریف لیست
  • دسترسی به اعضای لیست
  • بهروز رسانی مقادیر لیست
  • افزودن و حذف اعضای لیست
  • بررسی عملکرد چند عملگر بر لیست
  • بررسی چند تابع پرکاربرد

Decorator ها:

  • بررسی مفهوم decorator
  • تعریف decorator
  • نحوه استفاده از decorator
  • معرفی و مقایسه اشیاء immutable و mutable
  • مقایسه deep copy و sallow copy
  • OOP
  • ساخت کلاس
  • ساخت شی از کلاس
  • class variable
  • دسترسی به اجزای کلاس
  • method
  • static method
  • class method
  • بررسی مفهوم self
  • متد سازنده init (بررسی متد)
  • متد مخرب ) del بررسی متد(
  • سربارگذاری عملگر ها
  • تهیه داکیومنت برای کلاس
  • افزودن و حذف دستی ویژگی به شی
  • در نام گذاری ها underline بررسی کاربرد
  • ارث بری
  • معرفی و مقایسه old style classes و new style classes
  • data hiding
  • بررسی روابط بین اشیاء و کلاس ها

توابع:

  • انواع تابع از نظر آرگومان های ورودی
  • انواع تابع از نظر خروجی
  • return کردن چند مقدار
  • تهیه داکیومنت برای تابع
  • تابع تک خطی
  • تابع lambda
  • توابع بازگشتی
  • Generator ها
  • مقایسه سرعت عمل تابع بازگشتی و معمولی
  • تعریف یک ژنراتور ها
  • استفاده از ژنراتور ها
  • بررسی کاربرد ژنراتور ها

tuple ها:

  • انواع حالات تعریف تاپل
  • دسترسی به اعضای تاپل
  • بررسی عملکرد چند عملگر بر تاپل
  • بررسی چند تابع پرکاربرد
  • جا به جایی مقدار ۲ متغیر
  • مقایسه Tuple و list

Dictionary ها:

  • انواع تعریف دیکشنری ها
  • استخراج اطلاعات دیکشنری
  • افزودن اطلاعات به دیکشنری
  • افزودن اطلاعات به دیکشنری
  • حذف اطلاعات از دیکشنری
  • بررسی چند تابع کاربردی

حلقه ها:

  • حلقه for
  • حلقه تک خطی
  • حلقه های تودرتو
  • حلقه while
  • حلقه تک خطی
  • حلقه های تودرتو
  • بررسی else در حلقه for
  • اجرای حلقه بر dictionary ها
  • کاربرد عبارت pass و break و continue
  • بررسی تفاوت کاربرد while و for

Set ها:

  • تعریف مجموعه
  • افزودن اطلاعات به مجموعه
  • بررسی عملیات مجموعه ها )نظیر اشتراک و اجتمال و زیر مجموعه و …)
  • اجرای برنامه های پایتونی
  • import کردن در محیط پایتون
  • reload کردن برنامه
  • اجرا به صورت script
  • گرفتن ورودی از terminal
  • تعیین نحوه اجرای برنامه در حالت import کردن یا اجرای اسکریپتی

ثبت نام دوره آموزش برنامه نویسی پایتون

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره‌های ۰۱۳۳۲۱۱۰۷۴۹ – ۰۹۳۹۶۶۱۹۸۱۹ با ما تماس بگیرید.

دلایل محبوبیت پایتون چیست؟

غول‌های فناوری دنیا این زبان را دوست دارند: گوگل (Google)، یوتیوب (YouTube)، فیس‌بوک (Facebook)، ناسا (NASA)، دراپ‌باکس (Dropbox)، یاهو (Yahoo)، موزیلا (Mozilla)، کورا (Quora)، اینستاگرام (Instagram (https://www.instagram.com/mftgilan/))، ردیت (Reddit) و IBM تنها برخی از نام‌های بزرگ فناوری هستند که از زبان برنامه نویسی پایتون به طور گسترده برای اهداف گوناگون استفاده می‌کنند.
به طور گسترده در یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد:با رشد علوم داده، محبوبیت زبان پایتون به عنوان یک زبان علمی اوج گرفت. کتابخانه‌ های یادگیری ماشینی (Machine Learning) بسیار زیادی به زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده‌اند.
مناسب بودن برای مبتدی ‌ها: زبان برنامه نویسی پایتون انتخاب خیلی خوبی برای برنامه ‌نویس‌های مبتدی محسوب می‌شود زیرا ساده است و نحو انعطاف‌ پذیری دارد. با زبان برنامه نویسی پایتون، می ‌توان به سرعت و سادگی برنامه‌ های متنوع ساخت. احساس دستاورد داشتن سریع فاکتور بسیار مهمی در یادگیری برنامه ‌نویسی است.
پایتون می‌تواند تنها زبان مورد نیاز کاربر باشد:از آنجا که پایتون یک زبان برنامه‌ نویسی همه منظوره است، کاربر می ‌تواند تقریبا برای همه پروژه‌ ها از آن استفاده کند. بنابراین برنامه نویس نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر نخواهد داشت.

کاربردهای پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه‌ نویسی همه منظوره است. به عبارت دیگر، می‌توان از پایتون تقریبا برای همه کار استفاده کرد. ناسا (NASA) هم از پایتون برای برنامه ‌نویسی تجهیزات و ماشین ‌آلات فضایی خود بهره می‌‌برد. فوق‌العاده است، نه؟
پایتون همچنین برای پردازش متن، نمایش اعداد یا تصاویر، حل معادلات علمی و ذخیره ‌سازی داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان کوتاه، این زبان در پشت صحنه برای پردازش عناصر زیادی که کاربر ممکن است نیاز داشته باشد مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.