افسانه های رایج در مورد تبلیغات گوگل که باید آنها را نادیده بگیرید!
گوگل پلتفرم تبلیغات آنلاین خود را در 20 اکتبر 2000 راهاندازی کرد. از آن زمان، افسانههای بسیاری حول تبلیغات گوگل میچرخید. بسیاری از کارآفرینان مشکوک هستند یا به طور کامل از ایده اجرای کمپینهای تبلیغاتی گوگل چشمپوشی میکنند. بیایید سعی کنیم این اسرار را یکی یکی باز کنیم.
افسانه1- تبلیغات گوگل فقط برای شرکتهای بزرگ است
بسیاری از کارآفرینان به اشتباه معتقدند که Google Ads ابزاری است فقط برای شرکتهای بزرگ با بودجه تبلیغاتی بالا. با این حال، آنها در اینجا اشتباه میکنند. تبلیغات آنلاین گوگل حتی برای مشاغل محلی و کوچک انتخاب خوبی است. آنها را قادر میسازد تا مشتریان محلی، ملی یا بینالمللی علاقهمند به محصولات یا خدمات شما را هدف قرار دهند. این مکانیسم هدف نه تنها هزینههای تبلیغات را کاهش میدهد، بلکه کارایی را نیز افزایش میدهد.
بسیاری از شرکتها مبلغ هنگفتی را در تبلیغات بنری، بروشورها، و تبلیغات تلویزیونی یا روزنامهها سرمایهگذاری میکنند. با این حال، آنها قادر به ردیابی نتایج نیستند. در مورد Google Ads اینطور نیست. کسبوکارها میتوانند نتایج و اثربخشی کمپین را از طریق تجزیهوتحلیل پیگیری کنند.
علاوه بر آن، پلتفرم هیچ حداقل بودجهای را تحمیل نمیکند – مشتریان خودشان تصمیم میگیرند که چقدر میخواهند برای تبلیغات، هزینه به ازاء هر کلیک، نمایش، پیشنهاد تبدیل و بودجه روزانه هزینه کنند. کمپینهای تبلیغاتی مؤثر به کاهش هزینهها و حفظ اثربخشی بالا کمک میکنند.
افسانه2- تبلیغات گوگل کار نمیکند
یک تصور غلط رایج این است که مردم روی تبلیغات کلیک نمیکنند و برای رسیدن به محتوای ارگانیک از آنها عبور نمیکنند. برای اینکه بفهمیم این درست نیست، فقط باید به نتیجه گوگل فقط از درآمد تبلیغات نگاه کرد. آنچه درست است، این است که همهچیز در مورد استفاده از کلمات کلیدی مناسب و نوشتن کپی جذاب است تا بتوانید مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید و نتایج خود را دنبال کنید.
افسانه3- بهینهسازی موتورهای جستجو و تبلیغات گوگل جایگزین یکدیگر هستند
تبلیغات آنلاین گوگل و سئو مکمل یکدیگر هستند و جایگزین یکدیگر نیستند. یک کمپین تبلیغاتی مؤثر ترکیبی از عناصر است. Google Ads نسبت به سئو انعطافپذیرتر است، زیرا پیشینه تحلیلی را همراه با کنترل هزینه ارائه میدهد. تبلیغات آنلاین گوگل حتی به عنوان نوعی کمک به فعالیتهای سئو عمل میکند زیرا این امکان را فراهم میکند تا وبسایت را در نتایج جستجو بالا نشان دهد حتی زمانی که سئو در عمل نیست.
افسانه4- رقبا در بازار به شدت روی تبلیغات من کلیک میکنند
این مشکل در مرحله اولیه پیادهسازی پلتفرم تبلیغات آنلاین گوگل به وجود آمد. خوشبختانه، گوگل به اعتماد تبلیغکنندگان اهمیت میدهد و از این رو این مشکل را ریشه کن کرد. به لطف کوکیها، این سیستم میتواند هر گونه بینظمی مانند تعداد کلیکهای مشکوک را در مدت زمان کوتاهی به طور مؤثر تشخیص دهد و سپس آنها را به عنوان موارد نادرست از تسویه حساب حذف کند. الگوریتمهای گوگل به اندازه کافی سریع هستند تا قبل از کسر شدن حساب تبلیغکنندگان، خطاها را تشخیص دهند.
افسانه5- تبلیغات گوگل در برابر سئوی شما کار میکند
فقط به این دلیل که از بهینهسازی موتورهای جستجو استفاده میکنید، به این معنی نیست که به Google Ads نیاز ندارید. در واقع، آنها دو تاکتیک هستند که مکمل یکدیگر هستند. سئو به هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما کمک میکند، در حالی که تبلیغات پولی رویکرد هدفمندتری دارد. اما در نهایت هر دو با هم کار میکنند تا ترافیک با کیفیت را به وبسایت شما هدایت کنند و پوشش کلی SERP شما را افزایش دهند.
افسانه6- گران است
برعکس، Google Ads میتواند یک منبع عالی برای کسبوکارهای محلی و کوچک با بودجه تبلیغاتی محدود باشد. تبلیغات آنلاین گوگل بر اساس معیارهای هدفگذاری دقیق برای مخاطبان تعریف شده در یک منطقه خاص هدایت میشود. بنابراین تبلیغات شما در واقع بسیار کمتر است در حالی که کارایی شما افزایش مییابد. شما همچنین بودجه خود را تعیین میکنید زیرا حداقل هزینهای وجود ندارد. هدف نهایی این است که بازده سرمایه خود را دریافت کنید.
افسانه7- تبلیغات گوگل فوراً نتیجه میدهد
این یک افسانه است که Google Ads بلافاصله نتایج را نشان میدهد. یکی از تصورات غلط برجسته مرتبط با این افسانه این است که تبلیغات آنلاین گوگل فوراً نتایج امیدوارکنندهای را نشان میدهد. هنگام رفتن به مسیر Google Ads به زمان و صبر نیاز است. نتیجه کمپین میتواند پس از یک هفته، ماه یا بیشتر به طور قابلتوجهی تغییر کند. کمپینهای تبلیغاتی گوگل تحتتأثیر عوامل متعددی مانند امتیاز کیفیت، فصلی بودن، بهینهسازی، مبلغ پیشنهادی، نرخ برگشتی و غیره قرار دارند.
افسانه8- کلمات کلیدی بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است
این یکی از افسانههای محبوبی است که حول Google Ads میچرخد. ممکن است به عنوان یک احتمال در نظر گرفته شود، اما همچنین نشاندهنده تعداد زیادی ترافیک نامربوط است. برای داشتن محتوای با کیفیت کمپین تبلیغاتی مؤثر، ترافیک هدفمند، نرخ پرش پایین و عوامل دیگر حتی مهم هستند. لیست بالا شامل محبوبترین افسانهها در مورد تبلیغات گوگل است که برای سالها بوده است. در میان این اسطورهها و بیثباتی، پلتفرم تبلیغات آنلاین همچنان وجود دارد و توسعه مییابد. برای غلبه بر این افسانهها، مفهومسازی و یادگیری کلید اصلی است.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت