افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش
بازاریابی وابسته چیست؟
افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یک ابزار قدرتمند بازاریابی اینترنتی است که به شرکا یا شرکتهای وابسته از هر مشتری که به سایت شما میآورند کمیسیون میدهد. این معمولاً بر اساس هزینه هر کلیک انجام میشود، زیرا پرداخت پنی به ازاء هر کلیک میتواند ارزان باشد. گزینههای دیگر عبارتند از:
- پرداخت به ازاء سرنخ – که میتواند منجر به سرنخ های با کیفیت بالاتر برای تماس با مشتری و فروش خود شود
- پرداخت به ازاء فروش – جایی که شرکتهای وابسته و وبسایت شما فروش را برای شما انجام میدهند(اگر محصولی دارید که به راحتی از طریق وبسایت خود به فروش میرسد، نکتهی مثبت آن است)
این را هم بخوانید: گوگل ادز یا تبلیغات گوگل چیست؟
بازاریابی وابسته میتواند یک راه قدرتمند برای موارد زیر باشد:
- افزایش فروش وب شما
- افزایش دسترسی به برند آنلاین شما
- یافتن مشتریان در یک کشور جدید، زیرا بازدیدکنندگانی که از یک سایت مشابه وارد میشوند، به احتمال زیاد به محصولات شما علاقهمند میشوند.
- برنامههای وابسته روزبهروز رقابتی تر میشوند. شرکتهای وابسته به طور مداوم شما و برنامه شما را با سایر برنامههای وابسته میسنجند، بنابراین تحقیق در مورد رقابت ضروری است.
نحوه راهاندازی یک برنامه بازاریابی وابسته
برای جذب افرادی که ممکن است تنها برای چند ثانیه در یک وبسایت توقف کنند، سایت شما به طراحی مؤثر و محتوای جالب نیاز دارد. افزودن محتوای تازه راهی برای انجام این کار است – به طور ایدهآل هر روز یا حداقل یک یا دو بار در هفته.
ساخت لینک نیز مهم است. شما میتوانید این کار را با قرار دادن پیوندی به سایت شخص دیگری در سایت شما انجام دهید و آنها نیز همین کار را انجام دهند، یا با پست کردن در سایتهای دیگر با اطلاعات مفید، به عنوان ارائهدهنده محتوای مهمان یا نظر دهنده وبلاگ، این کار را انجام دهید. چالش این است که پیوندهایی را به شرکتهای وابستهای که محصولی متصل به سایت شما ارائه میدهند، ارسال کنید.
سپس میتوانید تبلیغکنندگانی را اضافه کنید – این مشارکتها راهی است که شما بهعنوان یک بازاریاب وابسته کسب درآمد میکنید، بنابراین آنها را عاقلانه انتخاب کنید. شما همچنین باید یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید – محتوایی در سایت خود که بازدیدکنندگان را وادار به انجام آنچه میخواهید میکند، یعنی روی پیوندهای تبلیغ کننده خود کلیک کنید. نمونههایی از فراخوان برای اقدام عبارتند از:
- کلیک بر روی یک بنر تبلیغاتی
- سفارش پروژه
- پر کردن فرم تولید سرنخ برای دریافت اطلاعات
چندین مزیت برای بازاریابی وابسته وجود دارد، به عنوان مثال:
- مقرون به صرفه بودن آن
- میتواند یک سرمایهگذاری بلند مدت به حساب آید
- خطر کمتری دارد، زیرا هیچ هزینهای برای تبلیغات در وبسایتهای وابسته شما وجود ندارد
- شما به کارکنان بازاریابی اضافی نیاز ندارید
- شما هرگز پول را از دست نمیدهید – فقط زمانی پرداخت میکنید که یک تبلیغ موفق باشد
- شما میتوانید پیگیری کنید که مشتریان شما از کجا آمدهاند و چقدر هزینه میکننغد
- شما میتوانید موفقترین مکانها را برای تبلیغات خود تعیین کنید
چه کسی باید یک برنامه وابسته را اجرا کند؟
شناختهشده ترین برنامههای وابسته برای صنعت خردهفروشی است. جامعه جهانی وابسته آمازون محصولات را از طریق وبلاگها، وبسایتها، ایمیلها و کانالهای دیگر تبلیغ میکند. برنامههای وابسته نیز برای صنعت مهمان نوازی و گردشگری به خوبی کار میکنند. اگر شما یک هتل یا رستوران دارید، میتوانید شرکتهای وابسته خود را تشویق کنید تا مشتری جذب کنند.
امروزه شرکتهای فناوری برنامههای وابسته نیز دارند. با این حال، تفاوت در نحوه ساختار و ترویج برنامههای خود است. به عنوان مثال، برنامه وابسته Zoho یک فرآیند بررسی برای هر متقاضی دارد. ما برای اطمینان از اینکه افرادی که ما را تبلیغ میکنند، ارزشهای ما را به اشتراک میگذارند، به مراجع داخلی برای شرکتهای وابسته تکیه میکنیم. ما معتقدیم که داشتن وابستگانی که طرفداران طبیعی محصولات ما هستند مهم است، بنابراین اشتیاق و حمایت آنها از یک مکان واقعی ناشی میشود.
هر برنامه وابسته به یک فرآیند بررسی دقیق نیاز ندارد. به عنوان مثال به آمازون نگاه کنید. برنامه آنها برای همه باز است—شما میتوانید هر زمان که بخواهید به عنوان یک شرکت وابسته ثبتنام کنید و بلافاصله شروع به فروش کنید. این بیشتر به این دلیل است که آمازون میلیونها محصول را ارائه میدهد که طیف گستردهای از مخاطبان را برآورده میکند.
مزایای داشتن یک برنامه وابسته برای کسبوکار شما
- وقتی یک برنامه وابسته را اجرا میکنید، به شخص دیگری اجازه میدهید صحبت کند. این شبیه بازاریابی دهانبهدهان است و نسبت به فروش مستقیم تهاجمی کمتری دارد. وابستگان شما افراد قابل اعتمادی در جوامع مربوطه خود هستند. اینکه آنها برای برند شما تضمین کنند، اعتبار شما را افزایش میدهد.
- شرکتهای وابسته برند شما را از طریق کانالهای مختلف مانند وبلاگها، حسابهای رسانههای اجتماعی و خبرنامههای ایمیلی تبلیغ میکنند. این کار منابع ترافیک شما را متنوع میکند و به بهینهسازی عملکرد شما در نتایج جستجو کمک میکند.
- شرکتهای وابسته برند شما را به مخاطبان جدیدی معرفی میکنند که در غیر این صورت نمیتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
چالشهای اجرای یک برنامه وابسته
برنامههای وابسته یک شبه به شما نتیجه نمیدهند. هنگامی که برنامه خود را راهاندازی کردید، باید فرآیندهای خود را به صورت دورهای بررسی کنید، شرکتهای وابسته را استخدام کنید، و قبل از مشاهده بازگشت، پشتیبانی جامع ارائه دهید.
اگر یک سیستم وابسته باز راهاندازی کنید که هر کسی بتواند به آن ملحق شود، ممکن است به سرعت کنترل پیامرسانی و فرآیند خود را از دست بدهید. شرکتهای وابسته ممکن است سعی کنند سیستم را بازی کنند و بر شهرت شما تأثیر بگذارند. بازاریابان وابسته برای بهترین معامله مذاکره میکنند. مگر اینکه شما یک برند معتبر مانند آمازون با قوانین و سیاستهای پرداخت ثابت باشید، ممکن است بودجهای برای خدمات وابسته خاص نداشته باشید.
چه چیزی یک برنامه وابسته موفق را ایجاد میکند؟
موفقیت بر اساس اهداف و صنعت شما متفاوت است. با این حال، داشتن یک رابطه دوستانه با شرکتهای وابسته برای حفظ یک برنامه موفق در بلندمدت ضروری است. یک جامعه پشتیبانی قوی برای شرکتهای وابسته خود ایجاد کنید و نیازهای آنها را برآورده کنید.
گاهی اوقات، 20٪ از شرکتهای وابسته شما ممکن است بیشتر درآمد شما را به ارمغان بیاورند. بهعنوان یک برند، میتوانید پاکسازی انجام دهید و فقط بر روی آن 20 درصد اولویتبندی کنید یا میتوانید تلاش بیشتری را صرف آموزش 80 درصد دیگر کنید تا تلاشهایشان را افزایش دهید.
یافتن سازش مناسب با شرکتهای وابسته مهم است. اگرچه برای یک برند ایدهآل است که برای هر فروش پول بپردازد، برای شرکتهای وابسته سودمندتر است که در ازاء هر برداشتی کسب درآمد کنند. برای جلوگیری از درگیری، با زیرمجموعههای برتر خود همکاری کنید و ساختار پرداختی را انتخاب کنید که میتواند به نفع هر دوی شما باشد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت