0 تا 100 دوره آموزش عکاسی
چگونه یک عکاس شویم
استیو مک کوری، عکاس مشهور آمریکایی، میگوید: «زندگی من با نیاز فوری به سرگردانی و مشاهده شکل گرفته است – و دوربین من پاسپورت من است. چه یک عکاس خبرنگار حرفهای باشید که در خط مقدم عکس میگیرید یا یک عکاس تازهکار باشید، چیزی در درون شما وجود دارد که مردم را وادار میکند وقت خود را به عکاسی اختصاص دهند. مردم به دلایل مختلف به دنبال آموزش عکاسی میروند – اشتیاق به زیباییشناسی، اشتیاق به داستان گفتن، میل به درک بهتر دنیای اطرافشان، یا شاید فقط یک اشتیاق ساده اما غیرقابل توضیح برای ثبت لحظات در فیلم. به همین دلیل در این مقاله چهره برتر به بررسی آموزش عکاسی میپردازیم.
چگونه میتوان یک عکاس حرفهای شد؟
امیلی نیکس، عکاس عروسی و خانوادگی مستقر در نبراسکا و مالک عکاسی Emily Nix، میگوید: «هیچ فهرستی برای همه وجود ندارد. “انواع مختلف از عکاسی به انواع طرز فکرها و مسیرهای متفاوت نیاز دارد.”
در حالی که مسیر شما در آموزش عکاسی برای تبدیل شدن به یک حرفهای پشت دوربین منحصربهفرد خواهد بود، ما هفت گام مهمی را که باید بردارید را در این مقاله بیان کردهایم. این لیست زیر به شما یک دید پرنده از عناصری میدهد که باید در هنگام عکاس شدن در نظر بگیرید، در حالی که راهنمای دقیقتری که در ادامه میآید به شما کمک میکند تا وارد رشتههای ناب این صنعت شوید.
خودت را بشناس
ممکن است فلسفی به نظر برسد، اما باید بفهمید که چه کسی هستید و چه چیزی را دوست دارید. نیکس میگوید: «اگر میخواهید عکاسی را به معنای تجاری دنبال کنید، باید مردم را دوست داشته باشید و عاشق تعامل با آنها باشید.
در حالی که انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد – مانند عکاسی پرتره، رویداد یا عکاسی شرکتی – بیشتر آنها از شما نیاز دارند که با سوژههای خود تعامل داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه با مردم ارتباط بگیرید تا بتوانید به شات مدنظر خود برسید.
به یاد داشته باشید که هر چیزی که هم اکنون تصمیم میگیرید نباید همان چیزی باشد که در نهایت به آن میرسید. نیکس میگوید: «من انواع مختلفی از عکاسی را در طول سالها امتحان کردهام. برخی را دوست میداشتم و برخی را نه. در طی این فرآیند، سبک من تغییر کرده است، نحوه تعامل من با مشتریان تغییر کرده است، و این مشکلی ندارد.”
شغل را درک کنید
چه به عکاسی به عنوان یک شغل تماموقت فکر کنید و چه به عنوان یک کار فرعی، باید بدانید برای موفقیت چه چیزهایی لازم است. مانند هر مهارت دیگری، تمرین برای آن ضروری است و شما باید برای مقابله با اشتباهات و شکست آماده باشید – و از آنها درس بگیرید.
همچنین مهم است که بدانید چقدر زمان برای راهاندازی یک کسبوکار عکاسی نیاز است. این فقط در مورد عکسبرداری پیرامون سوژههای شما نیست. کارهای کاغذی، ویرایش، برنامهریزی و سفر نیز زیاد است.
طنابها را یاد بگیرید
یکی از بهترین راهها برای عکاس شدن این است که از کسی که قبلاً متخصص است آموزش عکاسی ببینید. نیکس میگوید: «بسیاری از عکاسان موفق و سرشناس کلاسهای آموزش عکاسی و راهنمایی آنلاین را با پرداخت هزینه ارائه میدهند.
علاوه بر شرکت در کلاسهای آموزش عکاسی در مدرسه یا رفتن به مسیر DIY، یادگیری از یک عکاس حرفهای میتواند به شما بینشی در مورد همه جنبههای کسبوکار بدهد، مانند تجهیزاتی که باید با چه تجهیزاتی شروع کنید یا چگونه قراردادهای خود را تنظیم کنید.
تجهیزات و ابزار مناسب را پیدا کنید
نیکس میگوید: «بیشتر مردم قبل از اینکه تصمیم بگیرند عکاس شوند، دوربین خود را انتخاب میکنند، نه برعکس. همانطور که کسبوکار و مهارتهای خود را توسعه میدهید، میتوانید تجهیزات جدید اضافه کنید. با این حال، نیکس خاطرنشان میکند که نوع تجهیزاتی که دارید – چه دوربین، لنز، نور یا سهپایه – چیزی نیست که شما را به عکاس بهتری تبدیل کند. این کاری است که شما با آن انجام میدهید
قبل از اینکه روی تجهیزات عکاسی حرفهای سرمایهگذاری کنید، بهتر است تحقیقات خود را انجام دهید، بدانید که چگونه باید با آنها کار کنید و از آنجا شروع کنید. نیازی نیست حرفه عکاسی خود را با یک دوربین 5000دلاری شروع کنید – میتوانید با یک دوربین 200دلاری شروع کنید و از آنجا بروید.
کسبوکار عکاسی خود را شروع کنید
نیکس توصیه میکند که مطمئن شوید که درک روشنی از الزامات کسبوکار برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای دارید، مانند اینکه به چه نوع حسابهای بانکی تجاری نیاز دارید، چگونه یک شناسه مالیاتی تنظیم کنید و چه نوع بیمهای باید دریافت کنید.
همچنین هنگام ارزیابی بازار فعلی، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و رقبای شما چه کسانی هستند. به علاوه، زمانی که زمان تبلیغ پیرامون کسبوکار عکاسی شما فرا میرسد، داشتن یک وبسایت بهینه شده با سئو ضروری است تا به راحتی آنلاین خود را پیدا کنید.
کسبوکار خود را بهینه کنید
نیکس میگوید برای اینکه یک عکاس موفق باشید، باید کاری کنید که کار کردن با شما را برای مشتریانتان آسان شود. فرآیندهای کسبوکار را ساده و خودکار کنید، مانند زمانبندی قرار ملاقات، دریافت توافقنامههای جلسه و فرمهای انتشار، جمعآوری بازخورد مشتریان و موارد دیگر.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت