0
No products in the cart.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

دسته بندی :دیجیتال مارکتینگ 16 ژانویه 2023 chehrehbartar 217
ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، سودآورترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کانال بازاریابی مستقیم است که به ازاء هر 1 دلار خرج شده، میانگین بازگشت سرمایه 42 دلار را ایجاد می‌کند. تنها به همین دلیل، ایمیل باید رکن کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. انجام ندادن ایمیل مارکتینگ مانند پس زدن پول است. اما اگر کمی سردرگم هستید که از کجا شروع کنید، کاملاً طبیعی است. ایمیل یک رشته گسترده است. برای مبتدیان سهل است که در دریایی از ابزارها، تکنیک‌ها و اصطلاحات گم شوند.  بازاریابی ایمیلی یک کانال بازاریابی مستقیم است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محصولات جدید، فروش و به‌روز رسانی‌ها را با مشتریان در لیست تماس خود به اشتراک بگذارند.

ایمیل مارکتینگ مدرن از ارسال نامه‌های انبوه یکسان دوری کرده و به جای آن بر رضایت، تقسیم‌بندی و شخصی سازی تمرکز دارد. ممکن است زمان‌بر به نظر برسد، اما اتوماسیون بازاریابی بیشتر کارهای سنگین را برای شما انجام می‌دهد. در دراز مدت، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی که به خوبی طراحی شده است، نه تنها باعث فروش می‌شود، بلکه به ایجاد جامعه‌ای متشکل از مخاطبان در اطراف برند شما کمک می‌کند.

این را هم بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و راهنمای استفاده از آن برای کسب و کارهای کوچک

انواع ایمیل‌های بازاریابی

ایمیل‌های بازاریابی می‌توانند تبلیغاتی، اطلاعاتی یا هدف خاصی در سفر خریدار باشند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل های تبلیغاتی

کمپین‌های ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، انتشار محصولات جدید، محتوای دروازه‌ای مانند کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها و در کل برند شما استفاده می‌شود. یک کمپین می‌تواند شامل 4 تا 10 ایمیل باشد که طی چند روز یا چند هفته ارسال می‌شود.

ایمیل‌های تبلیغاتی فراخوانی برای اقدام واضح دارند – به اختصار CTA. CTA نشان‌دهنده اقدام خاصی است که می‌خواهید خواننده انجام دهد، چه بازدید از یک صفحه در وب‌سایت شما یا استفاده از یک کوپن برای خرید.

ریتم فروش و بازاریابی کسب‌وکار شما معمولاً تعیین می‌کند که چقدر از این نوع ایمیل بازاریابی ارسال می‌کنید. در دوره‌های حیاتی و خاص مانند جمعه سیاه، ممکن است چندین ایمیل تبلیغاتی در یک دوره ۲۴ ساعته ارسال کنید. در دوره‌های عادی و کندتر در تقویم بازاریابی، ممکن است چند هفته بین کمپین‌های تبلیغاتی شما فاصله باشد.

ایمیل‌های اطلاعاتی

خبرنامه: یک خبرنامه، همانطور که از نام آن پیداست، اخبار مربوط به کسب‌وکار شما را به اشتراک می‌گذارد. فکر کنید: به نقاط عطف جدید رسیده‌اید، قابلیت‌های محصول جدید، یا حاوی محتوای ارزشمند مانند مطالعات موردی. خبرنامه‌هایی که در فواصل زمانی منظم ارسال می‌شوند – هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه – به حفظ نقاط تماس ثابت با مشترکین ایمیل شما کمک می‌کنند.

اما آیا می‌دانستید که خبرنامه‌ها نباید فقط درباره اخبار باشند؟ همانطور که متخصص ایمیل ان هندلی می‌گوید، روی جنبه‌نامه تمرکز کنید.

اطلاعیه‌ها: ایمیل راهی عالی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان از اطلاعیه‌های شرکت، عرضه محصولات جدید، تغییرات در سرویس و غیره است.

غالبأ ایمیل کانالی است که به جهت پیام‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مشکلی در وب‌سایت شما وجود دارد، تأخیر در حمل‌ونقل یا قطعی در سیستم/نرم‌افزار شما، به‌روز رسانی مخاطبین خود از طریق ایمیل بهترین راه برای حفظ ارتباط است. ایمن، فوری است و می‌تواند با لحن رسمی حتی مهم‌ترین اعلان‌ها مطابقت داشته باشد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل‌های تعامل مجدد

نوع مهم دیگر ایمیل بازاریابی، ایمیل تعامل مجدد است. همانطور که از نام آن پیداست، ایمیل‌های تعامل مجدد به مشتریان یا مشترکاتی که اخیراً فعال نبوده‌اند، کمک می‌کند.

 

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟

ایمیل یک فناوری جدید نیست. در واقع، یکی از اولین ابزارهای ارتباط در دنیای دیجیتال بود که در سال 1971 وارد شد. اما در 50 سالگی، بازاریابی ایمیلی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است فکر کنید، «آیا مردم واقعاً هنوز از ایمیل استفاده می‌کنند؟ آیا رسانه‌های اجتماعی امروز برای بازاریابی در آنجا نیستند؟» در حالی که درست است که رسانه‌های اجتماعی یک کانال مهم برای هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستند، ایمیل چندین مزیت دارد.

اول، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را می‌توان در مقیاس بیشتری نسبت به کمپین‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی شخصی سازی کرد. در مرحله بعد، هزینه‌ها به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از سایر کانال‌ها است، به‌ویژه با توجه به دسترسی و نرخ تبدیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی. این تنها بخشی از آن چیزی است که بازاریابی ایمیلی را برای مشاغل کوچک بسیار ایده‌آل می‌کند. در نهایت، آن چیزی که بازاریابی ایمیلی را بسیار قدرتمند و پرسود می‌کند این است که به شما امکان دسترسی مستقیم و فردی به صندوق ورودی مخاطبانتان را می‌دهد.

بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم:

در سال 2020، بیش از 4 میلیارد کاربر جهانی پیرامون ایمیل وجود داشت. 80 درصد آمریکایی‌ها حداقل یک‌بار در روز ایمیل‌های خود را چک می‌کنند و تقریباً یک چهارم از آنها ایمیل‌های شخصی خود را چندین بار در روز چک می‌کنند. 62 درصد از مصرف‌کنندگان ایمیل را در بهترین کانال‌های ارتباطی ترجیحی خود در قیاس با کسب‌وکارهای کوچک رتبه‌بندی کردند. با توجه به ارقام، نداشتن استراتژی بازاریابی ایمیلی به معنای از دست دادن فرصت‌های فروش و فرصت ایجاد روابط پایدار با مشتری است.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

هزینه بازاریابی ایمیلی چقدر است؟

هزینه‌های بازاریابی ایمیلی بسته به اندازه لیست ایمیل شما، تعداد ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، سطح پشتیبانی مورد نیاز و مشخصات فنی موردنظر شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای برخی، برنامه‌های بازاریابی ایمیلی رایگان، عملکرد بیش از اندازه کافی را ارائه می‌دهند. برای دیگران، بازاریابی ایمیلی می‌تواند صدها یا هزاران دلار در ماه هزینه داشته باشد.

همانطور که در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستید، متوجه خواهید شد که بیشتر ارائه‌دهندگان قیمت‌گذاری خود را بر اساس تعداد مخاطبان در لیست ایمیل شما قرار می‌دهند. این مدل قیمت‌گذاری می‌تواند برای کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند جذاب باشد، اما به محض اینکه فهرست مشترکان شما بزرگ شد، هزینه‌ها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اما افزایش تعداد مشترکان شما تمام هدف از بازاریابی ایمیلی است! از سوی دیگر، Sendinblue، قیمت‌گذاری خود را به جای تعداد مشترکان، بر اساس حجم ایمیل تنظیم می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید لیست ایمیل خود را بی‌نهایت افزایش دهید و این تأثیری بر هزینه بازاریابی نخواهد داشت.

chehrehbartar

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: