ایده های کسب و کار | آشنایی با ایده های کسب و کار خلاقانه و پولساز
ایده های خلاقانه کسب و کار
هنرمندان، صنعتگران و دیگر کارآفرینان خلاق میتوانند کالاها یا خدمات خود را بفروشند تا در عین حال کاری را که دوست دارند کسب درآمد کنند. چندین مفهوم تجاری ممکن است به هنرمندان در کار به عنوان متخصصان خوداشتغال کمک کند. شما میتوانید با بررسی احتمالات خود بهترین استراتژی برای ایجاد یک کسب و کار را بر اساس حوزه مهارت خلاقانه خود شناسایی کنید. در این مقاله چهره برتر ایده های کسب و کار برای هنرمندان را بیان میکنیم و ایده های تجاری را برای متخصصان خلاق بررسی میکنیم.
ایده های خلاقانه کسب و کار چیست؟
ایده های خلاقانه کسب و کار شامل موضوعات متنوعی است. آنها به خالقان همه مهارتها اجازه میدهند تا از طریق کارشان امرار معاش کنند. طراحی، تجارت، کاردستی، فیلمبرداری، تدریس خصوصی، طراحی منظره، طراحی گرافیک، ترانه سرایی، فیلمسازی و سایر مهارتهایی که به هنرمندان اجازه میدهد خلاقیت خود را بروز دهند، در این دسته قرار میگیرند.
انواع کسب و کار خلاق
در زیر مجموعه گستردهای از انواع کسب و کار خلاق وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید:
-
طراحی داخلی
اگر حس خوبی از رنگ و الگو دارید، طراحی داخلی ممکن است برای شما عالی باشد. این به این دلیل است که ممکن است از آن برای کمک به صاحبان خانه و کارآفرینان در طراحی داخلی مسکونی یا تجاری خود استفاده کنید. شما ممکن است این فرصت را داشته باشید که با مشتریان همکاری کنید تا بودجهای برای خرید وسایل دکور منزل، استخدام متخصصان تجارت و استفاده مجدد از کالاهای قدیمی خانه به عنوان مدیر یک شرکت طراحی داخلی تهیه کنید.
-
یک فروشگاه صنایع دستی در جامعه محلی باز کنید
راهاندازی یک کسب و کار صنایع دستی گزینه خوبی برای کارآفرینان خلاقی است که میخواهند انواع اشکال هنری را ارائه دهند. فروشگاههای صنایع دستی با خرید کالاهای صنایع دستی به صورت عمده با قیمتهای تخفیفی و فروش مجدد آنها با سود درآمد کسب میکنند. طراحی و توسعه کالاهای هنری و صنایع دستی منحصربهفرد یکی دیگر از رویکردهای کمتر معمولی برای این نوع تجارت برای تولید پول است. آموزش خیاطی و لحاف نیز در مؤسسات خاص موجود است. درآمد فروشگاههای صنایع دستی بسته به هزینه لوازم بسیار متغیر است. زنجیرههای بزرگ میتوانند سالانه میلیاردها دلار سود ایجاد کنند. حتی اگر کسب و کار شما ممکن است فقط کسری از آن را تولید کند، نشان میدهد که تقاضای سودآوری برای مواد صنایع دستی وجود دارد.
-
شرکت کتاب کودک
کارآفرینانی که ایجاد کردهاند یا قصد دارند کتاب(های) کودک خود را بنویسند، ممکن است به راهاندازی یک شرکت کتاب کودک فکر کنند. برخی از صاحبان شرکتها سعی میکنند داستانهای خود را ابتدا از طریق ناشران معتبر منتشر کنند، در حالی که برخی دیگر مستقیماً به سمت خود انتشار میروند. جالب اینجاست که کودکان مخاطب موردنظر ادبیات کودک نیستند. خانوادهها، مدارس و کتابفروشی ها مصرفکنندگانی هستند که معمولاً کتاب خریداری میکنند.
یک عنوان موفق ممکن است منجر به فروش شش رقمی برای یک شرکت کتاب کودک شود. اگرچه اکثر ناشران کتابهای جلد کاغذی یا جلد کاغذی منتشر میکنند، ممکن است برای کسب و کارها مفید باشد که خط تولید خود را گسترش دهند تا کتابهای الکترونیکی را برای افزایش درآمد در بر گیرند. این باعث میشود کتابها در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشند.
-
کسب و کار فیلمنامهنویسی
یک شرکت فیلمنامهنویس برای کسی که از چیدمان یک فیلم قدردانی میکند ایدهآل است. آنها از قرار دادن خلاقیت خود در داستانها، چه تازه و جسور و چه کلاسیک، لذت میبرند. برای فیلمنامهنویسان مهم است که بدانند مردم چه میخواهند و چگونه بینش هنری خود را با تقاضای عمومی ترکیب کنند. اکثر فیلمنامهنویسان با کسب مقدار کمی پول یا فروش آثار خود بر اساس فروش آینده شروع میکنند. فیلمنامههای برتر که میلیونها بیننده را به خود جلب میکنند، ممکن است جمعیت زیادی را به خود جلب کنند.
-
تجارت طراحی گرافیک
کارآفرینانی که به طراحی وبسایت علاقهمند هستند، گرایش هنری دارند. آنها تجربه مدیریت زیباییشناسی نحوه مدیریت مشتریان تجاری و سازمانی آنها با بازارهای مختلف خود را دارند. آنها میدانند که چگونه ایده های خلاقانه را بیان کنند و تصمیمات طراحی را به تنهایی یا از طریق کارکنان یا پیمانکاران در عمل پیاده کنند.
استودیوهای طراحی گرافیک یک نرخ ساعتی دریافت میکنند یا بر اساس قیمت ثابت هستند. اگر پروژههای تکراری داشته باشند، ممکن است با هزینه ماهانه موافقت کنند. به گفته متخصصان، یک استودیوی طراحی گرافیک به طور بالقوه میتواند حداقل 15درصد حاشیه سود با نرخ توصیه شده 50درصد یا بیشتر ایجاد کند. شما میتوانید این را بر اساس نرخی که ممکن است به مشتریان خود صورتحساب میدهید منهای هزینههای انجام شده از جیب خود، مانند نرخ ساعتی کارمندان یا هزینه پرداخت به فریلنسرها برای تکمیل کار، محاسبه کنید.
-
کلاسهای بازیگری
کارگاههای بازیگری راهی عالی برای کارآفرینان خلاق با پیوندهایی به دنیای سرگرمی است تا از تواناییهای خود استفاده کنند. شما میتوانید دروس بازیگری صحنه یا بازیگری تجاری را آموزش دهید. نحوه بازاریابی صلاحیتها و مشخصات خود در دنیای بازیگری میتواند برای موفقیت شما بسیار مهم باشد. مقدار پولی که به دست میآورید به شدت به منطقه شما، شهرت صنعت و موارد مختلف دیگر بستگی دارد. آموزش و خدمات ارائه شده نیز این موضوع و توانایی شما برای بازاریابی و گسترش کسب و کارتان را تعیین میکند.
-
مواد غذایی یا ترکیبات چای را که درست کردهاید بفروشید
فروش کالاهای غذایی ممکن است برای هنرمندانی که تخصص آشپزی دارند یک سرمایهگذاری تجاری پر سود باشد. برای مثال، یک نام تجاری از ترکیبات چای برای عرضه در فروشگاههای محلی یا آنلاین ایجاد کنید. همچنین ممکن است مرباهای دستساز یا اقلام پخته شده را در محله خود بفروشید. برای فروش کالاهای غذایی، ممکن است از شما خواسته شود که مجوز دریافت کنید، بنابراین مهم است که تمام مقررات لازم را بررسی کنید.
-
اسانس درست کنید
افراد از اسانسها برای اهداف درمانی مانند سردرد، بابونه یا اسطوخودوس برای خواب یا مدیتیشن و گل رز برای خوشبو کردن و بهبود مزاج استفاده میکنند. شما میتوانید اسانسها را به روشهای مختلفی تولید کنید و تجهیزاتی برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیند وجود دارد. اگر میخواهید اسانسهایی را که ساختهاید بفروشید، قوانین لازم را برای شرایط صدور مجوز و بهترین شیوهها بررسی کنید.
-
تصاویر را به نقاشی تبدیل کنید
این یک فرصت تجاری عالی دیگر برای هنرمندانی است که به نقاشی در سبک های مختلف علاقه دارند. مشتریان ممکن است تصاویری از خود، نامزدی، حیوانات خانگی یا هر تصویر دیگری که برای این ایده شرکت انتخاب میکنند برای شما ارسال کنند. سپس میتوانید تصویر را نقاشی کنید و آن را برای هدیه یا قرار دادن در خانه خود به آنها ارائه دهید.
-
فروش سبدهای هدیه سفارشی
سبدهای هدیه روشی عالی برای تبلیغ آثار هنری و صنایع دستی شما و در عین حال گسترش پایگاه مصرفکننده شما هستند. همچنین ممکن است شرکت خود را در سطح محلی با همکاری با سایر شرکتهای کوچک برای تهیه سبدهای هدیه تبلیغ کنید. منابع محصولات محلی شما را قادر میسازد تا مارکهای خلاق دیگر را تبلیغ کنید و یک شبکه محلی قوی ایجاد کنید.
-
وسایل عتیقه را بازیابی کنید
پروژههای مرمت عتیقه دوستداران تاریخ را قادر میسازد تا مبلمان باستانی و سایر مصنوعات را به زندگی بازگردانند. مرمتکنندگان میتوانند اقلامی را برای فروش مجدد یا نمایشگاه ایجاد کنند. تعمیرکاران عتیقه اثاثیه را بازسازی میکنند، اقلام رنگ میکنند، اقلام را جدا میکنند و دوباره سرهم میکنند و با فروشندگان عتیقه کار میکنند تا اجزای اصلی مبلمان عتیقه را پیدا کنند.
-
خوشنویسی طراحی کنید
خوشنویسان فونتهایی را برای استفاده در اقلام هدیه، کارت دعوت، سربرگ، آرم وبسایت و سایر محصولات ایجاد میکنند. میتوانید با افتتاح یک فروشگاه آنلاین که فونتها و فرمتهای چاپی مختلف را میفروشد، یک شرکت خوشنویسی راهاندازی کنید. شما همچنین میتوانید برای برنامهریزان رویداد، مشاغل یا افراد آزاد کار کنید.
-
طراحی کارت برای مناسبتهای خاص
طراحی کارت با ابزارهای تخصصی طراحی یکی دیگر از مفاهیم تجاری هنرمندان است. تخصص در طراحی گرافیک ممکن است در این مورد مفید باشد. برخی از هنرمندان نیز ممکن است بتوانند با طراحان گرافیک کار کنند تا طرحهای خود را به نسخه دیجیتال تبدیل کنند. طراحان کارتهای تبریک ممکن است چاپهای خود را به مشاغل کارت بفروشند یا آنها را به صورت آنلاین بفروشند.
-
کلاسهای نویسندگی ارائه دهید
تقریباً همه آرزوی نویسنده شدن دارند. نه همه، اما افراد خلاق زیادی وجود دارند که میخواهند مهارتهای خود را بهبود بخشند و چیزی جدید و جذاب خلق کنند. در محل کار، نویسندگان با تجربه، صرف نظر از بخش، تقاضای زیادی دارند. فرقی نمیکند سالها به عنوان روزنامهنگار کار کردهاید، کمکهای مالی با بودجه کامل را تألیف کردهاید یا به تازگی رمان سوم خود را به پایان رساندهاید و نیاز به استراحت از صفحهکلید دارید، بازاری برای تخصص شما وجود دارد که این را تبدیل به یک تجارت خلاقانه فوقالعاده برای شروع میکند.
مزایای افتتاح یک کسب و کار خلاق
راهاندازی یک کسب و کار خلاقانه کوچک چندین مزیت دارد. برخی از مزایا عبارتند از:
- انعطافپذیری: برخی از شرکتها به کارمندان اجازه میدهند از خانه یا بر اساس یک برنامه انعطافپذیر کار کنند. این امر به ویژه در مورد مشاغل خلاقانه آزاد صادق است.
- تخصص: اگر تخصص یا حرفهای دارید که میخواهید با دنیا به اشتراک بگذارید، راهاندازی یک کسب و کار کوچک ممکن است بستر مناسبی برای شما باشد.
- پول بیشتر: در حالی که شرکتهای کوچک همیشه سودآور نیستند، میتوانند به افراد کمک کنند درآمد خود را تکمیل کنند یا منبع درآمد دیگری را اضافه کنند.
- هزینههای ابتدایی کم: توانایی ایجاد یک کسب و کار با بودجه ممکن است یک عنصر انگیزشی در عصر دیجیتال باشد.
- نویسنده: ابراهیم حقیقی
قوانین ارسال دیدگاه در سایت