0
No products in the cart.

7 مرحله برای ایجاد برند شخصی جذاب و سودآور

دسته بندی :بازاریابی 24 دسامبر 2022 chehrehbartar 312
مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

  1. پایه و اساس خود را بسازید

اولین قدم برای ایجاد برند شخصی تان این است که پایه‌ای بگذارید که بتوانید با اطمینان و اعتبار بر آن بنا کنید. اصل کلیدی در اینجا اصالت است.

این تصور غلط وجود دارد که ساختن یک برند شخصی به معنای ساختن یک شخصیت است. اما شخصیت، بنا به تعریف، یک نما است. این بازتاب واقعی شما نیست، و بنابراین، غیر معتبر است.

برند شخصی شما نباید شخصیتی غیراصیل باشد. برندسازی این نیست که خود را به عنوان چیزی که نیستید قرار دهید. این در مورد نمایش هدفمند و استراتژیک خود واقعی تان به مخاطبان و مشتریان شما است. برند شخصی شما باید بازتابی واقعی از مهارت‌ها، علایق، ارزش‌ها و باورهای شما باشد.

این را هم بخوانید: انواع استراتژی توسعه برند

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

  1. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام ساختن یک برند شخصی می‌توانید مرتکب شوید این است که سعی کنید برای همه جذاب باشید. در واقع، همه مشتری ایده‌آل برای شما نیستند.

برای جذب مشتریان قطعی خود، باید تمایل داشته باشید که کسانی را که نمی‌خواهید با آن‌ها کار کنید دفع کنید. این به معنای شناسایی یک مخاطب هدف خاص و ساختن برندی است که برای آن‌ها جذاب باشد.

ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما اگر سعی کنید مورد پسند همه قرار بگیرید، هیچ‌کس را جذب نخواهید کرد. برای اینکه برجسته شوید باید قطبی شوید. همه کسانی که در معرض شما قرار می‌گیرند یا پیام شما را می‌بینند، شما را دوست ندارند یا با شما طنین انداز نمی‌شوند، و این کاملاً خوب است. برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق، نیازی به دسترسی به همه افراد ندارید. شما فقط باید به مشتریان قطعی خود برسید.

 

  1. یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر ایجاد کنید

برای ایجاد یک برند شخصی سودآور، باید چیزی برای فروش به مخاطبان هدف خود داشته باشید. شما به یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر نیاز دارید تا به مخاطبان شما کمک کند که یک مشکل خاص را حل کنند یا به یک نتیجه خاص دست یابند.

بسیاری از کارآفرینان در ایجاد محصول یا خدماتی که می‌خواهند اشتباه می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که هیچ‌کس دیگری آن را نمی‌خواهد یا حاضر نیست برای آن هزینه بپردازد. به همین دلیل است که شناسایی مشتری قطعی خود قبل از ایجاد یک محصول یا خدمات بسیار مهم است. وقتی دقیقاً می‌دانید به چه کسانی می‌خواهید کمک کنید، می‌توانید پیشنهادی ایجاد کنید که راه‌حل مناسبی برای آن‌ها باشد.

 

نحوه ایجاد پیشنهادی که مشتریان شما دوست خواهند داشت:

اولین قدم برای ایجاد یک پیشنهاد غیرقابل مقاومت این است که خود را به عنوان یک متخصص و نه یک متخصص قرار دهید. به مشتریان خود قول یک نتیجه بسیار خاص را بدهید و یک پیشنهاد تخصصی برای کمک به آن‌ها در دستیابی به آن نتیجه طراحی کنید. یک پیشنهاد عمومی با یک وعده مبهم قطعاً غیر قابل مقاومت نیست.

در مرحله بعد، همپوشانی بین آن‌چه را که دوست دارید، آن‌چه را که بهترین انجام می‌دهید و مشتریان ایده‌آل شما بیشتر از همه می‌خواهند پیدا کنید. سپس پیشنهادی ایجاد کنید که در تقاطع این معیارها قرار می‌گیرد. ما به این فرمول پیشنهاد مقاومت ناپذیر می‌گوییم.

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

فرمول پیشنهاد مقاومت ناپذیر:

کاری که دوست دارید انجام دهید + آن‌چه را که بهترین انجام می‌دهید + آن‌چه مخاطبان شما بیشتر می‌خواهند = پیشنهاد مقاومت ناپذیر

 

  1. وب‌سایت شخصی خود را بهینه کنید

داشتن یک وب‌سایت شخصی یکی از اجزای مهم ساخت یک برند شخصی است. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی نیز مهم است، اما شما مالک یا کنترل هیچ‌یک از پلتفرم‌های اجتماعی که در آن حضور دارید را ندارید. وب‌سایت شما پلتفرمی است که شما مالک و کنترل آن هستید و در بسیاری از موارد بازدید از وب‌سایت شما یکی از مراحلی است که مخاطبان هدف شما برای تبدیل شدن به مشتری شما بر می‌دارند.

برداشت های اولیه بسیار مهم است. هنگامی که مخاطبان هدف شما از وب‌سایت شخصی شما بازدید می‌کنند، باید بتوانند فوراً بفهمند که شما کی هستید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید. آن‌ها باید احساس کنند که به جای درست آمده‌اند. اگر این اتفاق در چند ثانیه رخ ندهد، بیشتر بازدیدکنندگان جدید وب‌سایت شما را ترک خواهند کرد.

شاید مهم‌تر از آن، وب‌سایت شما باید برای تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به مشتریان پولی بهینه‌سازی شود. چندین عنصر کلیدی برای تحقق این امر لازم است و بیشتر آن‌ها دقیقاً در صفحه اصلی شما قرار دارند.

 

  1. استراتژی محتوا داشته باشید

ایجاد و توزیع محتوای رایگان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد برند و جلب اعتماد مخاطبان هدف شماست. به جای اینکه بخواهید مخاطبان خود را متقاعد کنید که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، محتوایی ایجاد می‌کنید که در واقع به آن‌ها کمک می‌کند. این اعتماد ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا شما را به عنوان یک متخصص و یک مرجع در صنعت خود قرار دهید.

تصادفی نیست که موفق‌ترین برندهای شخصی امروزی(گرنت کاردون، ماری فورلئو، گری واینرچاک، فقط به نام چند مورد) حجم قابل توجهی از محتوا را به صورت آنلاین منتشر می‌کنند تا به ایجاد و پرورش مخاطبان خود کمک کنند.

 

ایجاد یک استراتژی محتوا برای برند شخصی شما:

برای ایجاد یک استراتژی محتوا برای برند شخصی خود، با ایجاد فهرستی از همه موضوعات بالقوه‌ای که برای مخاطب هدف شما مفید است شروع کنید. برنامه‌ریز کلمه کلیدیGoogle ، BuzzSumo و Answer The Public همه ابزارهای عالی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کشف موضوعات محبوب هستند.

 

  1. یک استراتژی دید داشته باشید

انتشار محتوا در پلتفرم‌های شخصی شما یک راه عالی برای ایجاد مخاطب است، اما زمان زیادی را نیز می‌طلبد. یک راه سریع‌تر برای ایجاد مخاطب، قرار گرفتن در معرض مخاطبان دیگران است.

 

در اینجا چند راه متداول برای افزایش دید شما وجود دارد:

  • مصاحبه‌ها و روابط عمومی: به‌عنوان کارشناس مهمان درباره پادکست‌ها، اجلاس‌های مجازی، و همچنین برای رسانه‌های سنتی از جمله تلویزیون، رادیو، و مجلات چاپی مصاحبه کنید.
  • وبلاگ‌نویسی مهمان: برای سایر وبلاگ‌ها و نشریات آنلاین که مخاطبان هدف شما می‌خوانند، مقاله بنویسید.
  • سخنرانی عمومی: برای سخنرانی در رویدادهای زنده، گروه‌های ملاقات محلی و کنفرانس‌هایی که مخاطبان هدف شما در آن شرکت می‌کنند، درخواست دهید.
  • مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک: ایجاد روابط سودمند متقابل با افراد و شرکت‌های دیگر می‌تواند به تعدادی فرصت از جمله وبلاگ‌نویسی مهمان، مصاحبه، سرمایه‌گذاری مشترک، مشارکت، و ارجاع مشتری منجر شود.

 

  1. یک جامعه بسازید

به جای تلاش برای ایجاد یک مخاطب بزرگ و گسترده، تمرکز خود را بر تبدیل شدن به رهبر یک جامعه در یک جایگاه خاص معطوف کنید. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و جامعه‌ای بسازید تا با یکدیگر تعامل داشته باشند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، از یکدیگر حمایت کنند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

مراحل ایجاد برند شخصی جذاب

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید جامعه‌ای پیرامون برند و کسب‌وکار خود بسازید:

گروه‌های فیس‌بوک: یک گروه فیس‌بوک خصوصی برای مخاطبان و/یا مشتریان خود ایجاد کنید. این به شما این فرصت را می‌دهد که به طور روزانه با مخاطبان خود در گفتگوهای معنادار شرکت کنید و به همان اندازه مهم، به آنها محیطی می‌دهد که بتوانند با یکدیگر تعامل کنند و از یکدیگر حمایت کنند.

رویدادهای زنده: رویدادهای زنده را میزبانی کنید تا مخاطبان و/یا مشتریانتان بتوانند به صورت حضوری با شما وقت بگذرانند. جلسات گاه‌به‌گاه، شام‌های خصوصی، کارگاه‌های آموزشی، استراحت‌ها و گروه‌های مغز متفکر همگی راه‌های خوبی برای تقویت روابط بلندمدت با مخاطبان هستند.

سایت‌های عضویت: یک سایت عضویت ایجاد کنید که در ازاء یک هزینه ماهانه، مشتریان شما می‌توانند به محتوای انحصاری، تماس‌های زنده و/یا وبینارها با شما به طور منظم دسترسی داشته باشند و توانایی تعامل با یکدیگر از طریق اعضاء را داشته باشند. فقط انجمن یا گروه

«یک برند شخصی قوی، برندی است که سطح تأثیرگذاری بالایی داشته باشد، که سپس منجر به تأثیرگذاری در میان افرادی که شما را دنبال می‌کنند، می‌شود. نکته کلیدی این است که از رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها و محیط‌های اجتماعی برای ایجاد گفتگوهای مرتبط و معنادار بین شما و افرادی که می‌خواهید تأثیر بگذارید، استفاده کنید.»

– Mark Lack

هنگامی که یک برند شخصی برای خود می‌سازید، بلافاصله خود را از رقبای خود متمایز می‌کنید زیرا شما با رقبای خود فرق دارید.

«همه ما یک برند شخصی داریم، چه به آن فکر کنیم یا نه. بنابراین، بیایید در مورد آن عمدی باشیم. یک برند قوی برای من به این معنی است که پیام شما قابل شناسایی است. وقتی چیزی دارید که به آن معروف هستید، رقابت درک شده را کاهش می‌دهد. این بزرگ است!»

– کتی کلوتز-مهمان

chehrehbartar

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: