0
No products in the cart.

دیجیتال مارکتینگ و راهنمای استفاده از آن برای کسب و کارهای کوچک

دسته بندی :دیجیتال مارکتینگ 27 نوامبر 2022 chehrehbartar 402
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک

همان‌طور که اطلاع دارید؛ بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ یکی از مسائلی است که امروزه به یک پله ترقی برای کسب‌وکارها و بیزینس‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است و عملاً در دنیای امروز بدون انجام این نوع بازاریابی کسب‌وکارها رو به نابودی حرکت می‌کنند؛ اما خوب است بدانید که بحث بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا اهمیت بیشتری دارد، زیرا در میان کسب‌وکارها بیزینس‌هایی که تازه‌کار خود را شروع کرده‌اند؛ رقابت بیشتری وجود دارد و انجام این نوع بازاریابی برای چنین کسب‌وکارهایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا پیروز این میدان رقابت باشند؛ پس باتوجه‌به مطالب فوق تصمیم گرفته‌ایم در ادامة این مطلب در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ و راهنمای انجام آن برای کسب‌وکارهای کوچک با یکدیگر صحبت کنیم؛ تا پایان همراه ما باشید.

 

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

در قسمت قبلی در ارتباط بااهمیت زیاد صحبت کردیم؛ اما لازم می‌دانیم پیش از شروع بحث‌های جدی‌تر؛ یک تعریف از دیجیتال مارکتینگ برای افرادی که آشنایی زیادی با این عبارت ندارند؛ ارائه دهیم؛ به زبان ساده دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی نوین به‌نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که به‌وسیله ابزارهای الکترونیکی و اینترنت انجام می‌شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا

بدیهی است که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال مزایای زیادی دارد؛ اما در این قسمت این مزایا را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده ذکر خواهیم کرد.

اولین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که مشتریان هدف برند شمارا به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند؛ به شناخته‌شدن برند شما کمک می‌کند؛ دیجیتال مارکتینگ به خرید راحت‌تر مشتریان و در نتیجه رضایت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند و تمام این‌ها چیزهایی است که یک بیزینس نوپا برای موفقیت به آن نیاز دارد.

 

بازاریابی دیجیتال را از کجا آغاز کنیم؟

وقتی حرف از دیجیتال مارکتینگ به میان می‌آید بسیاری از افراد صاحبان کسب‌وکار نسبت به این کلمه از خود مقاومت نشان می‌دهند و فکر می‌کنند قدم گذاشتن در این راه ترسناک است؛ درصورتی‌که اصلاً این‌گونه نیست به همین دلیل در این قسمت تصمیم گرفته‌ایم با ارائة چند نکته، این مسئله را به شما ثابت کنیم و بگوییم که از کجا می‌توانید این بازاریابی را برای کسب‌وکار کوچکتان آغاز کنید.

1- سایت داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید، افراد مختلف امروزه هرچه را که نیاز داشته باشند؛ در گوگل پیدا می‌کنند؛ پس می‌توان گفت؛ اولین قدم برای انجام دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک این است که یک سایت با قالب زیبا طراحی کنند؛ به‌این‌ترتیب آن کسب‌وکار بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

این را بخوانید: مزایای داشتن سایت

2- مشتریان خود را بشناسید.

لازم است بدانید، در امر بازاریابی دیجیتال هرچقدر شما مشتری‌های خودتان را بیشتر و بهتر بشناسید موفق‌تر خواهید بود؛ به طور مثال اگر یک کسب‌وکار بداند که مشتریان کالا و خدماتش بیشتر کدام فضا را برای ارتباط با جهان در فضای مجازی انتخاب می‌کنند؛ با فعالیت در آن فضا زودتر مخاطب خود را پیدا می‌کند و از رقبای خود پیشی می‌گیرد و موفق‌تر خواهد شد.

3- محتوای خوب و مناسب ارائه دهید.

هرچقدر هم که یک مدیر کسب‌وکار در فضاهای مجازی و سایت مرتبط با بیزینسش فعالیت داشته باشید؛ اما محتوای خوب و باکیفیت ارائه ندهد؛ در امر دیجیتال مارکتینگ موفق نخواهد بود؛ به همین دلیل توصیه ما این است که محتوای باکیفیت و مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان در اختیار افراد قرار دهید، از زیاده‌گویی و حاشیه گویی پرهیز کنید، اگر آن محتوا برای سایت آماده می‌شود اصول سئو را به طور کامل رعایت کنید تا در صفحة گوگل بالاتر نمایش داده شود؛ کلمات کلیدی مناسب را به کار ببندید و به‌این‌ترتیب با رعایت این موارد به دیده تر شدنتان کمک کنید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

4- ویدئو بسازید.

بدیهی است که جلوی دوربین رفتن و ساختن ویدئو کار آسانی نیست و هرکسی به انجام آن راضی نمی‌شود؛ اما در دیجیتال مارکتینگ ساخت ویدئو به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بهبود کسب‌وکارها و پیشرفت آن‌ها در هر زمینه‌ای تبدیل شده است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً برای کالاها  و خدمات کسب‌وکارتان ویدئو بسازید و به اشتراک بگذارید؛ به‌این‌ترتیب مخاطبان شما با دیدن ویدئوهایتان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و خرید می‌کنند.

5- رقبای خود را بررسی کنید.

یکی دیگر از راه‌ها و نکاتی که برای انجام دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌شود؛ این است که حتماً پیش از شروع کار رقبا و کسانی را که در زمینة کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند را بررسی کنید، نقاط ضعف و قوت آن‌ها را مشخص کنید و باتجربه گرفتن از آن‌ها کسب‌وکارتان و بازاریابی دیجیتال آن را، بهبود ببخشید و سریع‌تر به موفقیت برسید.

6- قالب زیبا داشته باشید.

در قسمت‌های قبلی به قالب زیبا و مناسب برای سایت‌ها اشارة کوتاهی کردیم؛ اما این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که لازم می‌دانیم این قسمت را به آن اختصاص دهیم؛ باتوجه‌به آن که چشم‌ها مهم‌ترین ابزار در جذب شدن افراد به یک صفحة اینستاگرام، یک سایت یا هر کانال دیگری در شبکه‌های اجتماعی هستند؛ بایستی یک قالب زیبا برای خودتان انتخاب کنید، از رنگ‌های هماهنگ کمک بگیرید، لوگوی مخصوص به خودتان را داشته باشید، عکس‌های شفاف و با کیفیتی به اشتراک بگذارید و به‌این‌ترتیب مشتریان بیشتری برای کالا یا خدماتتان پیدا کنید.

7- تبلیغات درست و مؤثر را فراموش نکنید.

اگر بودجة شما در ابتدای امر و شروع کار دیجیتال مارکتینگتان یاری می‌کند؛ توصیه می‌کنیم حتماً تبلیغات اصولی و مناسب برای برند خود داشته باشید؛ زیرا تبلیغات اصولی می‌تواند سرعت رشد برند شما را افزایش دهد؛ توجه داشته باشید که این تبلیغات باید در مکان و زمان درست انجام شوند وگرنه نتیجه مطلوبی نخواهند داد.

8- برنامه‌ریزی داشته باشید.

برنامه‌ریزی مقوله است که برای انجام هر کاری از جمله بازاریابی دیجیتال ضروری است؛ برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند در هر گام آگاهانه قدم بردارید، در ارتباط با مراحل بعدی اطلاعات کافی داشته باشید و دچار دودلی، عدم اطمینان و آشفتگی نشوید؛ به‌این‌ترتیب با رعایت این اصل نیز موفق خود را بیشتر تضمین خواهید کرد.

9- بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید.

بسیاری از افراد می‌پندارند؛ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی روشی است که امروزه منسوخ شده است و زیاد از آن استفاده نمی‌کنند؛ این در حالی است که این روش به‌عنوان یکی از مؤثرترین و اساسی‌ترین روش‌ها برای انجام دیجیتال مارکتینگ و بهبود کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود؛ پس آن را دست‌کم نگیرید و اگر می‌خواهید موفق شوید؛ در دستور کارتان انتقال محتوا و اطلاعات کسب‌وکارتان را از طریق ایمیل را نیز قرار بدهید.

chehrehbartar

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: