0
No products in the cart.

توسعه برند چیست؟ مراحل توسعه برند به صورت حرفه ای

دسته بندی :توسعه کسب و کار و برندینگ 31 اکتبر 2022 chehrehbartar 445
توسعه برند

اگر شما دارای برند بزرگی باشید مرحله بعدی که باید آن را به ثمر برسانید توسعه برند می‌باشد. اما قطعا انجام آن، کار آسانی نخواهد بود و شما باید از الزامات و مراحل آن به درستی آگاه باشید. برای این منظور در ادامه ما به شرح چیستی توسعه برند و مراحل آن پرداختیم. بنابراین تا انتهای این مقاله از مجله چهره برتر با ما همراه باشید.

این را هم بخوانید: نام تجاری یا برند چیست؟

توسعه برند چیست؟

به زبان ساده به کارهایی که باید صورت گیرد تا محصول، خدمات و تصویری که افراد از شما در ذهنشان دارند متفاوت با رقابایتان باشد توسعه برند یا Brand Development گفته می‌شود. در این مسیر باید هدف نام تجاری و کسب و کارتان هم مسیر با یکدیگر بوده و بتوانبد تعامل سازند‌‌‌ه‌ای با مخاطبان هدفتان برقرار کنید.

این را درنظر بگیرید که توسعه‌ی برند به صورت مداوم باید ادامه داشته باشد از این رو استراتژی‌های آن بسته به تغییرات فرهنگی و نیاز جامعه در حال تغییر باشد.

این را هم بخوانید: برندینگ و برند چیست؟

توسعه برند

توسعه برند

مراحل توسعه برند

همانطور که در بالا اشاره شد این مسئله را به خاطر داشته باشید که این فرآیند نه به صورت مرحله به مرحله بلکه باید به صورت مداوم انجام شود تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. در غیر اینصورت، این رقبای شما هستند که جای شما را در بازار و میان مشتریانتان خواهند گرفت.

مرحله اول: با شناخت صحیح کسب و کارتان، استراتژی صحیح برنامه ریزی کنید

در رابطه با بیزنس خود به یکسری سوالات پاسخ دهید تا شناخت موثری نسبت به کسب و کارتان پیدا کنید. برند شما نسبت به رقبایتان در چه موقعیتی قرار دارد. نحوه برقرای ارتباط شما با مشترانتان به چه شکلی خواهد بود؟

برای تحلیل این اطلاعات می‌توانید از سایت SWOT کمک بگیرید. بعد از پاسخگویی به سوالات قبل و تحلیل دیتاهای آن به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • محصول و خدمات باعث برطرف شدن چه مشکلاتی در مشتریانتان می‌شود؟
  • مشتریان هدف درحال حاضر چگونه این مشکل خود را رفع می‌کنند؟
  • و به چه دلیل مشتریان باید بجای رقبایتان از محصول و خدمات شما استفاده کنند؟

بعد از این مرحله تمامی اطلاعات کسب کرده را جمع‌آوری کنید و با توجه به دورنمای کسب و کارتان استراتژی توسعه برندتان را برنامه‌ریزی کنید. ماموریت و چشم انداز بیزنستان را درنظر داشه باشید و براساس آن عمل کنید.

توسعه برند

توسعه برند

مرحله دوم: تارگت مارکت را شناسایی و درباره آن‌ها تحقیق  کنید.

برای اینکه بتوانید توسعه برند خود را به درستی پیش ببرید و با ارسال پیام‌های مناسب آن‌ها را به خرید ترغیب کنید لازم است که شناخت و اطلاعات درستی از مارکتی که قرار است به آن‌ها خدمات ارائه دهید داشته باشید. برای این منظور موارد زیر را در کسب و کارتان مورد بررسی قرار دهید.

  • نظرات مخاطبین در رابطه با محصول یا خدماتتان
  • شیوه سفارش و توصیه‌هایی که مشتریان در این باره دارند
  • قرار دادن فرم‌های راهنمایی و پاسخ به سوالات مخاطبین
  • حضور و تعامل با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی و هر بستری که مخاطبین می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند.

در نظراتی که کاربران برای شما می‌گذارند یا واکنش‌هایی که به شما نشان می‌دهند نقاط درد، مواردی که مشوق خرید برای آن‌ها می‌شود، و مواردی که برای آن‌ها تاثیرگذار است را شناسایی کنید و برای اعمال آن موارد در کسب و کارتان راهی بیابید.

مرحله سوم: پیام برند خود را تعیین کرده و آگاهی مخاطبین نسبت به آن را افزایش دهید.

به عبارت دقیق‌تر برندسازی در واقع از این مرحله آغاز می‌شود. زمانی که شما اطلاعات لازم را کسب کرده، استانداردهای کسب و کارتان را تدوین کرده‌اید و سپس در این مرحله موارد مورد نیاز برای پوشش ضعف‌ها و ارتقای کسب و کارتان را مشخص کنید. در اینجا باید راهنمای هویت بصری برند، استراتژی‌های تولید محتوا، لوگو، وب‌سایت و دیگر راه‌های ارتباطی با مشتریان، تگلاین و اسلوگان را تعیین کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

در این مرحله میتوانید در قالب‌های زیر برای کسب و کارتان تولید محتوا انجام داده و توسعه برند خود را سرعت ببخشید. این موارد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • وبلاگ
  • ویدئو
  • محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • اینفوگرافیک
توسعه برند

توسعه برند

مرحله چهارم: بر میزان پیشرفت و مسیر توسعه برندتان نظارت و مدیریت داشته باشید

برنامه‌ی توسعه برندی که به درستی تدوین شده باشد باید رشد کسب و کار شما را در پی داشته باشد. برای بررسی این امر موارد زیر را به صورت مداوم بررسی و عملکرد آن را یادداشت کنید تا در تحلیل‌های بعدی بتوانید برنامه خود را بهتر و کاملتر کنید. این موارد به شرح زیر است:

  • تعداد جستجوی برند شما افزایش یافته است؟
  • افزایش تعداد بازدید سایت داشته‌اید؟
  • آیا مخاطبین تارگت مارکتتان، شما را با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند؟
  • میزان ثبت سرنخ‌های جدید چه مقدار بوده است؟

به طور کلی در مدیریت توسعه برندتان موارد کلیدی عملکردتان را مشخص و به صورت دوره‌ای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید خروجی فعالیت‌ها به صورت صعودی است.

chehrehbartar

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: