نام تجاری یا برند چیست؟
تعریف برند یا نام تجاری
در تعریف نام تجاری یا برند تعاریف متفاوتی وجود دارد اما بیشتر کارشناسان معتقد هستند که برند همان حسی است که افراد با دیدن نام شرکت شما در ذهن آنها ایجاد میشود. به عبارتی همان نامی که در زمان خرید، خریداران را تحت تاثیر قرار میدهد. برای مثال برند آدیداس.
این مقاله چهره برتر را هم بخوانید: برندینگ چیست؟
عناصر مهم در ساخت برند
-
پیام برند (Brand’s Message)
پیام برند شامل ارزشی است که قصد دارید به مخاطبین عرضه کنید تا آنها تشویق به خرید شوند. برای مثال اگر شما تولیدی پوشاک محصولات ارگانیک دارید و پیام برند خود باید بتوانید ایده محافظت از محیط زیست و هر چیز دیگری که دغدغه برندتان است را به خوبی منتقل کنید.
-
تن صدای برند (Brand’s Tone Of Voice)
لحن گفتار با مخاطبین در هر برند متفاوت است. اینکه شما تصمیم دارید با چه لحن نوشتاری یا گفتاری با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید.
-
شخصیت برند (Brand Personality)
کلیه خصوصیاتی که برای برند خودتان قائل هستید شامل شخصیت برندتان میباشد.
-
تعهد برند (Brand Promise)
تعهد برند شامل تمام تعهداتی است که به مشتریان خود قول آن را داده و باید به آنها عمل کنید.
-
هویت برند (Brand Identity)
تمام آن چیزی که به عنوان ماموریت، تعهد و شخصیت برند به مشتریان خود نشان دادهاید هویت برند شما به حساب میآید.
-
جایگاهیابی برند (Brand Positioning)
این موضوع مربوط به این موضوع است که چرا مشتریان میان شما و رقبایتان باید شما را انتخاب کنند؟ به عبارت دیگر جایگاهی که در ذهن مشتریان نسبت به رقبا دارید.
-
تصویر برند (Brand Image)
به تصویری که مشتریان از واقعیت بصری شما در ذهن دارند تصویر برند گفته میشود. برای مثال لوگوی شما میتواند جزءی از عناصر بصری برندتان باشد.
-
ارزش ویژه – دارایی برند (Brand Equity)
ارزش برند به داراییهایی ملموس و ناملموس آن اشاره دارد برای مثال ارزشی که نام تجاری برند دارد ارزش برند گفته میشود.
دارایی و ارزش برند هر آنچیزی است که ارزش آفرینی یا ارزش افزوده برای برند دارد که شامل دارایی های ملموس و ناملموس برند می شود. مانند پتنت، ارزش ویژه نام تجاری و …
-
هواخواهی برند (Brand Admiration)
این مورد با وفاداری مشتریان متفاوت است. در هواخواهی برند مشتری تبدیل به مدافع برند میشود، آن را دوست داشته و از آن دفاع میکند.
-
تجربه برند (Brand Experience)
تجربه برند مفهومی است که تداعی کننده ی احساس، عواطف، شناخت و واکنش های رفتاری بوده و توسط محرک هایی مانند طراحی، هویت، بسته بندی، ارتباطات و کمپین ها، اظهار می شود.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت